معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط‌آهن بستان‌آباد- تبریز

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۳:۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۷۵۸۰
تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط‌آهن بستان‌آباد- تبریز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلاش می کنیم پروژه احداث خط آهن بستان آباد به تبریز در شهرک خاوران تا قبل از پایان دولت بهره برداری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در حاشیه بازدید از پروژه احداث خط‌آهن بستان آباد به تبریز و ایستگاه راه‌آهن خاوران، اظهار داشت: برای این پروژه در سال جاری ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما تاکنون بیش از ۶۵۰ میلیارد برای آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: سعی می کنیم که زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده تمام شود و روسازی و ایستگاه این خط آهن در خاوران نیز تا پایان اردیبهشت آینده به اتمام می رسد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای ایستگاه فعلی تبریز هنوز تصمیمی گرفته نشده است، اما اصرار ما این است که این خط آهن زیرسطحی باشد، زیرا اجرای روسطحی این پروژه جلوی توسعه استان را می‌گرفت و به همین دلیل ما با اجرای روسطحی مخالفت کردیم.

وی افزود: سعی می کنیم ایستگاه بین خاوران و ترمینال تبریز هم برای قطار تبریز - میانه و هم برای حمل و نقل درون شهری استفاده شود که این فاصله به عنوان ابتدای خط ۳ و انتهای خط ۲ مترو به صورت رینگ وصل و توسط اتوبوس ریلی پوشش داده می شود.
 

 

نظر شما