هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید وناپایداریهای جوی

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۰:۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۷۹۰۸
هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید وناپایداریهای جوی
هواشناسی خراسان جنوبی برای نفوذ توده هوای ناپایدار جوی، وزش باد شدید وهمراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی رگبار و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ از عصر شنبه 11 بهمن اخطاریه سطح زرد صادر کرد.
ّه گزارش برنا خراسان جنوبی، رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت:  سامانه نفوذ توده هوای ناپایدار جوی از بعد از ظهر شنبه ۱۱ بهمن آغاز می شود و  بعد از ظهر یکشنبه ۱۲ بهمن  به پایان می رسد.
 
نخعی افزود: وزش باد شدید، گاهی شدید، همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی، رگبار و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف از انواع مخاطراتی است که در این سامانه توصیف شده است.
 
وی منطقه اثر این سامانه را طبس،  بشرویه، خوسف، سرایان،  فردوس، بیرجند، قائنات، حاجی آباد زیرکوه، درمیان و نهبندان دانست و گفت: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال شکسته شدن درختان، احتمال جدا شدن و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و  احتمال سقوط اجسام در کارگاه‌های ساختمانی پیش بینی شده است.
 
نخعی توصیه کرد: در روزهای اعلام شده مردم از سفر‌های غیر ضرور  خوددادری کنند و از استحکام سازه، پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز