استاندار مرکزی:

اتمام طرح‌های اولویت دار رسالت مهم دولت دوازدهم است

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۵:۲۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۲۸۱۰۶
اتمام طرح‌های اولویت دار رسالت مهم دولت دوازدهم است
استاندار مرکزی گفت: اتمام طرح‌های اولویت دار این استان رسالت مهم دستگاه‌های اجرایی است که باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

به گزارش برنا از اراک سید علی آقازاده در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک افزود: اقدامات خوبی در راستای شکل گیری پروژه‌های مختلف در دولت تدبیر و امید در استان مرکزی شکل گرفته که باید تلاش شود تا در همین دولت نیز به ثمر نشیند.

وی بیان کرد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای در خصوص ۶۸ پروژه مهم و اولویت دار استان مرکزی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان منعقد شده که اعتبارات خوبی در راستای آن به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

استاندار مرکزی ادامه داد: سازمان مدیریت استان درخواستی برای ارزیابی پروژه‌های دستگاه های اجرایی داشته که ۳۵ درصد از دستگاه‌ها هنوز پاسخی ارسال نکرده‌اند و باید تا یک هفته آتی این گزارشات تکمیل ارسال شود.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی در سال ۹۸، یک هزار و ۸۳۷ پروژه داشته که ۳۰۲ طرح معادل ۱۶ و نیم درصد خاتمه یافته و یک هزار و ۵۳۵ طرح معادل ۸۳ و نیم درصد به دلیل کمبود منابع اتمام نیافته و در دست اجرا است.
وی بیان کرد: ۳۹ درصد از این طرح روستایی، ۴۱ و نیم درصد شهری و ۲۰ درصد شهری و روستایی است.
وی اظهار داشت: راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، ورزش و جوانان و راهدارای، بیشترین جذب اعتبار طرح‌ها را در سال ۹۸ داشته‌اند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: عملکرد استان در جذب بودجه سال ۹۸ مطلوب و قابل قبول است و انتظار است در فرصت باقی مانده از سال جاری نیز دستگاه‌های اجرایی برای افزایش جذب اعتبارات سال ۹۹ تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی است و هرساله جشن پیروزی این انقلاب توسط مردم برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شرایط کرونا، حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع جدید این بیماری، برنامه‌ها تفاوت‌هایی با سال های قبل دارد.

 وی تصریح کرد: برنامه های گرامیداشت امسال دهه مبارک فجر در استان با محوریت افتتاح طرح است و تا این لحظه‌، برنامه‌ای برای دیدارهای مردمی، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و حضور شهروندان در افتتاح طرح‌ها نیست.

استاندار مرکزی اضافه کرد: هر سال در ۱۲ بهمن ماه و نخستین روز از دهه مبارک فجر، شورای اداری استان در زادگاه امام راحل در شهرستان خمین برگزار می‌شد که امسال به دلیل شرایط کرونایی این نشست برگزار نمی‌شود.

آقازاده بیان کرد: رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی در افتتاح طرح‌های دهه فجر نیز یک امر ضروری است و کوچکترین سهل انگاری نباید رخ دهد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی در ایام الله دهه مبارک فجر و تا پایان سال جاری، پروژه‌های مهمی برای افتتاح طرح های مختلف دارد و امسال یکی از بهترین سال‌ها در افتتاح طرح ها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز