رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

بوی پیک چهارم کرونا به مشام می رسد /برای برگزاری مجامع به دانشگاه فشار وارد می کنند

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۳:۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۸۹۲۵
بوی پیک چهارم کرونا به مشام می رسد /برای برگزاری مجامع به دانشگاه فشار وارد می کنند
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بوی پیک چهارم بیماری کرونا در کشور و استان مرکزی به مشام می رسد.

به گزارش برنا از ارا‌ک ، دکتر سید محمد جمالیان یازدهم بهمن ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه در استان مرکزی روند افزایش بیماری کووید ۱۹ را شاهدیم، اظهار کرد: متاسفانه ماحصل عدم رعایت پروتکل ها را در جنوب کشور مشاهده می کنیم به طوری که امروز شهرهای جنوبی از وضعیت آبی به زرد رسیده اند که حاصل سفرهاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و طبق آمار هفته گذشته به غیر از اراک، دلیجان و خنداب باقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند، تصریح کرد: عادی انگاری در استان در حال مشاهده است و خاطرات شهریورماه را تداعی می کند. هر بار که ویروس حالت تهاجمی می گیرد با بستری بیشتر همراه خواهد بود و لازم است که موفقیت حاصله ر ا به راحتی از دست ندهیم.

جمالیان افزود: نزدیک به شب عید هستیم و توقف فعالیت صنوف تبعات بسیاری را برایمان به همراه خواهد داشت و تنها می توان با رعایت پروتکل ها فشار وارده به صنوف و کارمندان را تحت کنترل درآورد چراکه اگر با پیک روبرو شویم راهی جز تعطیلی نخواهیم داشت. در حال حاضر بوی پیک چهارم در کشور به مشام می رسد و استان مرکزی از این قاعده مستثنی نیست. روز گذشته همزمان ۹ بیمار بدحال نیازمند ICU بودند در حالی که اخیرا، بخش ویژه تقریبا خالی شده بود.

وی با بیان اینکه ۹ شهرستان استان آبی اعلام شده اند، اما این ارزیابی حاصل بررسی آمار هفته قبل است، گفت: اگر تصمیم گیری ها را بر این مبنا بگذاریم، دو هفته آینده غافلگیر می شویم. این رنگبندی‌ها نباید ملاک بازگشایی و فعالیت ها باشد، ویروس خیلی سریع غافلگیرمان می کند و در این صورت باید تاوان سنگینی پرداخت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: یک سال تلاش شد که با کرونا زندگی کنیم و انتظار می رفت که زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات هیات‌ها و برگزاری مجامع در این مدت فراهم می شد، بزرگترین کار در کشور که آموزش است در حال برگزاری به شکل غیرحضوری است، اما شاهدیم که تلاش می شود مجامع به صورت حضوری برگزار شوند و برای برگزاری حضوری مجامع به دانشگاه و ستاد فشار وارد می کنند، در حالی که نباید کوتاه آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز