مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۳:۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۲۹۶۱۸
تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جمال معتمدی زاده در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی شهرک بلکو یاسوج گفت: بیش از یک مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید که حدود ٧٠ درصد این میزان توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش راه اندازی شده است.

وی از در دست تجهیز و اجرا بودن ٤٠٠ کیلووات نیروگاه خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: سالانه حدود ٢ میلیارد تومان درآمد بابت فروش برق تجدد پذیر توسط این نیروگاه ها وارد استان می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هوای پاک، دمای پایین و ارتفاع مناسب استان سبب شده که این استان در جایگاه بالایی در جدول تابش خورشید در کشور قرار بگیرد.

معتمدی زاده با بیان اینکه علاوه بر کار آفرینی و ایجاد اشتغال این نیروگاه ها، سالانه از انتشار حجم قابل ملاحظه ای از گازهای آلاینده به جو جلوگیری می کنند، یادآورشد:در بحث پدافند غیر عامل و تولید پراکنده برق  نیزبطورحتم، توسعه نیروگاه های خورشیدی کمک فراوانی به این موضوع می کند.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویر احمد با توجه به قرار گرفتن روی کمربند تابش ایران پتانسیل بسیار بالایی از جهت راه اندازی و کسب درآمد توسط نیروگاه های خورشیدی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که بعد از تصویب خرید تضمینی برق از سوی وزارت نیرو، استقبال مردم و سرمایه گذارها از احداث نیروگاه ها چشمگیر و قابل ملاحظه بود.

معتمدی زاده افزود: خرید تضمینی برق ( Feed-in tariff‎) سیاستی است جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیرکه اغلب در بخش نیروگاهی مطرح و به این ترتیب که مالک نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر است، برق تولیدی خود را به قیمت تضمینی ارائه شده از طرف دولت، به فروش می‌رساند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز