اجرای سند تحول بنیادی در مدارس چهارمحال و بختیاری/ آموزش و پرورش متولی تربیت دانش‌آموزان است

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۱:۴۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۰۷۶۴
اجرای سند تحول بنیادی در مدارس چهارمحال و بختیاری/ آموزش و پرورش متولی تربیت دانش‌آموزان است
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: قصد داریم در سال جاری سند تحول بنیادی را در مدارس اجرا کنیم که در این صورت متولی تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان هستیم.

به گزارش برنا؛ فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در آئین استقبال نودانشجو معلمان با اشاره به اهمیت جایگاه معلمی در جامعه اسلامی، گفت: جایگاه معلمان جایگاه پیامبران است و قداست ویژه‌ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: تربیت نسل آینده انقلاب بر عهده شما خواهد بود همچنین خود شما نیز بعد از گذشتن از مرحله تربیت معلم در مجموعه‌های آموزشی جایگاه و نقش ویژه‌ای خواهید داشت و این مسؤولیت سنگینی است که باید خود را برای آن آماده کنیم.

قائدامینی اظهار کرد: قبل از این دانشگاه، تربیت معلم دایر بود و افراد با مدرک کاردانی از آن خارج می‌شدند اما امروز با مدرک کارشناسی ارشد از آن فارغ می‌شوید و چهار سال زمان برای آموزش دارید که در این مدت نباید فقط از آموزش‌ها درس بگیرید بلکه باید از تک تک رفتارها آموزش ببینید تا در زمان معلمی از همه آن‌ها استفاده کنید.

او ادامه داد: اگر امروز به عنوان اشرف مخلوقات شناخته شده‌ایم به خاطر تفکری است که داریم لذا باید دقت شود این علم و دانش به تفکر و اندیشه مزین شود زیراکه شما در آینده دانش‌آموزان، تاثیرگذار هستید و باید بتوانید به نحوه خاصی با آن‌ها ارتباط بگیرید که قدرت اختیار، انتخاب و گزینش شما در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

قائدامینی تصریح کرد: قصد داریم در سال جاری سند تحول بنیادی را در مدارس اجرا کنیم که در این صورت متولی تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان هستیم لذا باید این نکات را یاد بگیرید تا بتوانید پژوهشگرانی تربیت کنید که راه‌های موفقیتشان را در اندیشه‌های خود داشته باشند که لازمه آن معلم پژوهشگر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بیان کرد: هیچ کدام از دانش‌آموزان مانند هم نیستند و معلم باید در یک کلاس 30 نفره 30 روش تربیتی بداند لذا از لحظه به لحظه آموزش خود در این دانشگاه به نحو احسن استفاده کنید تا بتوانید در تربیت انسان موفق باشید.

او با بیان اینکه چشم آموزش و پرورش به شما عزیزان است، اظهار کرد: افرادی که وارد این دانشگاه می‌شوند همه نخبه و باهوش هستند که اگر تجربه معلمان را نیز به آن اضافه کنند قطعاً همه آنچه را که یک معلم برای دانش آموزان دارد را پیدا خواهید کرد.

او با اشاره به اینکه معلمی یک هنر است که اگر هنر نداشته باشد نمی‌تواند اثرگذار باشد، توضح داد: دنیا به این امر اذعان می‌کند که مهمترین سرمایه در هستی نقش انسان‌ها است و نیروی انسانی مهمترین ثروت هر دولت است که به دست معلمان تربیت می‌شود که همت شما را می‌طلبد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز