طرح مجازی پویش مردمی"کودکان سایبری"در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۸:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۱۷۸
طرح مجازی پویش مردمیکودکان سایبریدر کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
رئیس پلیس فتا استان گفت: طرح مجازی پویش مردمی «کودکان سایبری» با هدف آگاهی های اجتماعی در خصوص کاربری ایمن کودکان در فضای مجازی و آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات این فضا در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سرهنگ روح اله شهبازی پور اظهار داشت: افزایش نفوذ اینترنت و بروز بیماری کرونا در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی، آموزش مجازی کلاس های رسمی و غیر رسمی افزایش پیدا کند.

وی افزود: این در حالی است که کافی نبودن آشنایی خانواده ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکار های درست و ایمن خسارات مادی و معنوی بعضا جبران ناپذیر برای کودکان به همراه داشته است.

شهبازی پور تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و لزوم ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص کاربری ایمن کودکان در فضای مجازی، پلیس فتا طرح مجازی پویش مردمی «کودک سایبری» را با هدف ارتقاء آگاهی های اجتماعی، در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودکان، افزایش حساسیت اجتماعی به وضعیت کودکان در فضای مجازی را به مدت یک هفته از ۱۳ بهمن ماه در بستر فضای مجازی راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: این طرح به صورت مجازی بوده که در نظر است تولیدات محتوایی با موضوعات آسیب‌ها و تهدیدات مرتبط با کودکان در طول هفته و هر روز با یک عنوان در فضای رسانه‌ای و مجازی استان خصوصاً شبکه دانش آموزی شاد با همکاری اداره آموزش و پرورش رسانه ملی، رسانه‌های برخط و کلیه فرهیختگان علاقه‌مند به مشارکت در امر فرهنگ‌سازی و اگاه سازی هم وطن ها تنها در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری انتشار داده شود.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان در پایان ضمن درخواست همکاری از اصحاب رسانه، دستگاه‌های مرتبط، سازمان‌های مردم نهاد و نیز همه دلسوزان و علاقمند به مشارکت در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم جهت شرکت در طرح با استفاده از ظرفیت های در اختیار در جهت کاهش آسیب های اجتماعی بیان داشت: از کاربران فضای مجازی خواسته می شود به پویش مردمی «کودکان سایبری» با شعار «پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی» بپیوندند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز