به مناسبت دهه فجر ۴۲پروژه و طرح در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۱۱۹۲
به مناسبت دهه فجر ۴۲پروژه و طرح در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود
فرماندار شهرستان بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۴۲ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در این شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نوپا، جوان و دارای کمتر از ۵۰ سال سن است قبل از انقلاب به معنای واقعی کلمه در زمینه های مختلف از جمله راه، صنعت، عمران و آبادنی، فصل شهری و روستایی در محرومیت مطلق بود اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک جوانان این دیار، امروز مرکز این استان با وجود سن کم نسبت به سایر مراکز استان کشور در خیلی از شاخص‌ها همپای و گاهی جلوتر از سایر استانها در حال حرکت است.

وی اظهارکرد: امیدواریم یاسوج بعنوان مرکز استان و مرکز شهرستان بویراحمد که دارای ظرفیت‌ها و پتانسل‌های بیشمار و مواهب الهی روز به جایگاه خودش برسد.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان کشوری و استانی ۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی  افتتاح و کلنگ زنی می شود که از این تعداد ۳۱ پروژه عمرانی و ۱۱ پروژه و طرح اقتصادی است.

کناری تصریح کرد: ۱۱ پروژه‌های اقتصادی این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۶۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: مهمترین پروژه‌ها در بخش‌های کشاورزی از جمله واحد تولیدی مرغ تخم گذار در بخش کبگیان، گلخانه گل رُز در بلهزار، گلخانه سبزی و صیفی در نرهگاه، پرواربندی در شهر چیتاب هستند، در بخش صنعت کارخانه تولیدات مصنوعات فلزی و کارخانه تولید جعبه مقوایی و کارخانه تولید لامپ افتتاح و به بهره برداری خواهد شد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه همچنین در بخش گردشگری پروژه‌های مهمی داریم که طی این ایام به بهره برداری می رسند، عنوان کرد: مجتمع بزرگ آزادی باقری با اعتباری بیش از بر ۷۰ میلیارد تومان با حضور مسئولان ملی و استانی افتتاح و به بهره برداری می رسد و هتل آپارتمان اتابک در خیابان پاسداران با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیز افتتاح و به بهر برداری خواهد رسید.

کناری تاکید کرد: در بخش‌های برق رسانی، آبرسانی، راهداری، آموزش و بسیج سازندگی پروژه های عمرانی مهمی داریم که طی دهه فجر امسال در این شهرستان افتتاح می شوند. یکی از مهمترین این پروژه‌ها رفع نقطه حادثه خیز در پیچ "کوشک" در محور یاسوج- بابامیدان است که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی اظهارکرد: در هنگام بازگشایی مدارس یکی از مشکلات شهرستان بویراحمد کمبود فضای آموزشی است که طی این ایام بیش از ۶ مدرسه و سالن ورزشی مدارس در این شهرستان افتتاح می شوند. بهره برداری از پارکینگ خورشیدی، زمین ورزشی مجتمع خوابگاهی خواهران، احداث دیواره سنگ نوردی از جمله پروژه‌های دانشگاه یاسوج طی ایام دهه فجر خواهد بود.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به بهره برداری فاز نخست یادمان شهدای گمنام یاسوج بیان کرد: این پروژه مذهبی و فرهنگی با همت بسیج سازندگی سپاه فتح استان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز