وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

بوشهر قطب گردشگری دریایی کشور می‌شود/ وعده وزیر برای ثبت جهانی سیراف

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۱:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲۳
بوشهر قطب گردشگری دریایی کشور می‌شود/ وعده وزیر برای ثبت جهانی سیراف
علی اصغر مونسان گفت: آمار‌های گردشگری بوشهر به شدت رشد داشته است و تلاش می کنیم با کمک مسئولین استان این شهر را به قطب گردشگری دریایی در کشور تبدیل کنیم.

به گزارش برنا؛ علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران در شهرستان کنگان استان بوشهر گفت: نسبت به سفر گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این استان افتاده است، در سفر گذشته  هتل پتروجم کنگان دچار مشکلات مالی بود و ما قول دادیم که مشکل را حل کنیم که با پرداخت تسهیلات مشکل برطرف شد و امروز شاهد بهره برداری از این هتل به عنوان نخستین هتل پنج ستاره استان بوشهر با هزار اتاق بودیم. یک هتل پنج ستاره دیگر در حال شروع به کار است در بوشهر و یک هتل چهار ستاره نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت است.

او با اشاره به طرح‌هایی که دیروز در بوشهر افتتاح شد، افزود: موزه منطقه ای خلیج فارس که دیروز در بوشهر افتتاح شد موزه‌ای است که می‌توان گفت در کشور منحصر به فرد است و چند استان را پوشش می‌دهد. در این موزه، آثار بی نظیری جمع آوری شده و هم ساختمان آن که بنایی تاریخی بوده به خوبی مرمت شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اعتقاد داریم استان بوشهر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری متعددی دارد و ان‌شاءالله بتوانیم تلاش کنیم با مسئولین استان و استاندار،  این شهر را به قطب گردشگری دریایی در کشور تبدیل کنیم.

مونسان بیان کرد: اقدامات خوبی را شروع کرده‌اند و ما هم آمادگی داریم کمک کنیم. آمار‌های گردشگری بوشهر به شدت رشد داشته و بوشهر  به مقصد گردشگری در کشور تبدیل شده است. اگرچه اعتقاد داریم که ظرفیت بیشتری دارد و امیدواریم صنعت گردشگری در بوشهر بتواند در کنار قطب انرژی بودن این استان مزیتی برای مردم باشد و اشتغال ایجاد کند.

او، ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف را مطالبه درست مردم استان بوشهر خواند و گفت: همه کشورها از جمله کشورما هر سال یک سهمیه برای ثبت جهانی داریم و با توجه به داشته‌های تاریخی، در همه نقاط کشور با مطالبه به حق مردم برای ثبت جهانی آثار هر منطقه روبه رو هستیم، اما وعده اعلام می‌کنم که پرونده‌ای برای سیراف و چند بندر در نوار ساحلی جنوب کشور در حال آماده شدن است که ثبت جهانی شود و مردم بوشهر منتظر اعلان ثبت جهانی شدن سیراف باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز