اجرای طرح مهارت آموزی هر دانش آموز یک مهارت ویژه دوره اول متوسطه در مدارس بویراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۲:۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۱۹۱۰
اجرای طرح مهارت آموزی هر دانش آموز یک مهارت ویژه دوره اول متوسطه در مدارس بویراحمد
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح مهارت آموزی هر دانش آموز یک مهارت در مدارس شهرستان بویراحمد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛هادی زارع پور در آیین افتتاح کارگاه مهارتی طرح هر دانش‌آموز یک مهارت در دبیرستان  متوسطه اول دخترانه فرهنگیان یاسوج با تبریک ولات سراسر نور فاطمه الزهرا (س) گفت: در راستای اجرای فعالیت‌های مدیریت و راهبری،  طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه بر مبنای حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری ، فرهنگ و هنر و فعالیت تربیت مربی مهارتی برای تحقق سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن بسته تحول‌آفرین "هر دانش‌آموز یک مهارت" ویژه دوره اول متوسطه به صورت پایلوت در سطح شهرستان بویراحمد اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 76مربی کار و فناوری در4 پایگاه در مدارس شهرستان بویراحمد کارآموزش مهارتی 5600 دانش آموز متوسطه اول را برعهده خواهند داشت گفت: در این طرح دانش آموزان مهارت‌های پودمانی کار باچوب، کار با فلز ،الکترونیک و برق را فرا می‌گیرند.

زارع‌پور افزود: در صورت موفقیت این طرح اجرای آن در سایر شهرستانها  و پایه های  دیگر از سال آینده اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر کیفی سازی فعالیت‌های کارگاهی تاکید کرد و گفت:این کارگاه‌های مهارتی باید با برنامه ریزی و به شکل کاملا عملیاتی انجام گیرد تا مهارت آموزی به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد.

زارع پور با بیان اینکه از 25 بسته تحولی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش 12 بسته تحولی به استان‌ها ابلاغ شده است گفت: طرح هر دانش آموز حداقل یک مهارت از بسته‌های تحولی آموزش وپرورش است که با اجرای آن دانش آموزان باید با مهارت‌های پیش‌بینی شده آشنا شوند.

وی افزود: در دنیا 16تا 17 هزار شغل وجوددارد که در ایران 5 هزار شغل احصا شده است و تا 10 سال آینده دو سوم مشاغلی که داریم با تغییرات تکنولوژی از بین خواهند رفت که در این بین کشورهایی موفق خواهند بودند که با آینده پژوهشی و متناسب با اقتضاعات زمانی برنامه ریزی داشته باشند.

زارع پور در پایان افزود: یکی از سیاست‌های آموزش وپرورش مهارت محوری است که با توجه به شرایط کشور ونیاز به تخصص‌های گوناگون باید به سمت مهارت‌آموزی برویم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و مهارت‌آموزی، کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان، کیفیت‌بخشی به آموزش دروس کار، فناوری، فرهنگ و هنر و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران از اهداف کیفی اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت است.

ایوب رضایی افزود: کسب حداقل یک مهارت توسط دانش‌آموز تا پایان دوره تحصیلی، آموزش همه دانش آموزان پایه هفتم، آموزش ۱۰۰ درصدی دبیران مجری آموزش‌های مهارتی و تجهیز کامل مراکز مهارتی نیز از جمله اهداف کمی این طرح است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان درباره سطح پودمان‌های ارائه شده در این دوره‌های مهارتی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان قرار است طی این دوره‌ها با یک مهارت به صورت عمیق آشنا شوند. به این صورت که امسال در پایه هفتم یادگیری آن مهارت را آغاز می‌کنند و در پایه هشتم همان آموزش‌ها را عمیق تر فرا می‌گیرند و در پایه نهم مرحله پیشرفته آموزش را پشت سر خواهند گذاشت؛ تا جایی که در پایه نهم، متناسب با رشته انتخابی خود، توانایی تولید یک محصول را پیدا کنند. البته دوره‌های مهارت آموزی، که فعلاً به صورت آزمایشی برگزار می‌شود، قرار است در متوسطه دوم پیگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین با تبریک دهه فجر و ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» در راستای آشنایی دانش‌آموزان با علم و فناوری در این شهرستان ویژه دوره متوسطه اول اجرا می شود.

کورش دلشاد با بیان اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم کانون تربیت و تحول در جامعه است گفت: مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش آموزان راهکاری مطلوب برای اشتغال زایی و بازارکار خواهدبود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز