استاندار خراسان جنوبی:

شهادت بیمه نامه اسلام و انقلاب است

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۲۳۵۸
شهادت بیمه نامه اسلام و انقلاب است
استاندار خراسان جنوبی، شهادت را بیمه نامه اسلام و انقلاب خواند و از شهدای گرانقدر به واسطه این که با خون خود، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را بیمه کرده اند، تشکر کرد.

به گزارش برناخراسان جنوبی؛ استاندار خراسان جنوبی در مراسم" مهمانی لاله ها" که همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در محل گلزار شهدای شهرستان بیرجند برگزار شد، ضمن تبریک روزهای پیروزی انقلاب و میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد : در صدر اسلام  میثم تمارها و سلمان فارسی ها، جان خود را تقدیم اسلام کرده اند و امروز نیز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم، با اهدای جان خود، نظام اسلامی را بیمه نموده اند.
وی ادامه داد: یک روز شهدا با خون خود، انقلاب را بیمه کردند، و این بیمه نامه یک روز توسط شهدای ترور، همچون بهشتی ها و رجایی ها تمدید شد و یک روز شهدای دفاع مقدس، یک روز شهدای هسته ای، یک روز مدافعان وطن و مدافعان حرم و امروز شهدای مدافع سلامت، این بیمه نامه را تمدید و با خون خود امضاء نمودند.
به گفته وی؛ این انقلاب، بر مدار خون شهدا و ایثار و بر محور مقاومت، گذشت، جهاد، انسانیت، اخلاق و احکام اسلامی پیش رفته و می رود.
استاندار، گرد هم آمدن در گلزار شهدا و زیارت قبور مطهر این بزرگواران را توفیقی بزرگ خواند و گفت: در این حضور، ضمن این که به شهدا عرض می کنیم که صاحبان اصلی انقلابند و بهترین سرمایه‌گذاری ها را برای حفظ آن کرده اند و همچنین خانواده های آنان ولی نعمتان ما هستند،از معنویت و نورانیت گلزار شهدا، بهره می بریم و برای خدمت در مسیری که شهدا هموار کرده اند، انرژی می گیریم.
ملانوری متذکر شد: ما که به برکت نظام و خون شهدا، توفیق خدمت یافته ایم، در این مکان مقدس با شهدا، تجدید بیعت کرده و عهد می بندیم که در مسیر امام، شهدا، اهداف نظام و زیر سایه رهبری انقلاب حرکت کنیم و برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب تلاش نماییم.
وی، شهیدان را بزرگترین دستگاه نظارتی خواند و تصریح نمود: ما معتقدیم شهدا زنده اند و بزرگترین ناظران بر عملکرد ما در راستای انجام وظیفه هستند لذا باید در راه خدمت در این دنیای پر از بحران از آنان تأسی بجوییم.
به گفته وی؛ امام و شهدا به دنبال استقرار نظامی اسلامی در جامعه بودند و خوشبختانه امروز نظامی بر پایه احکام الهی و اسلامی در کشور مستقر است و کسی رهبری آن را به عهده دارد که بزرگترین فقیه، دانشمند، حکیم و خردمند زمان است.
استاندار با تأکید بر این که مردم همچنان بر عهد خود در مسیر انقلاب استوارند و زیر سایه ولایت و رهبری از نظام و انقلاب، پشتیبانی می کنند، اظهار داشت: مردم علیرغم همه مشکلات ۴۲ ساله گذشته، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تهدیدها، تحریم ها و فشار های حداکثری، بر عهدی که با امام و شهدا بسته اند، استوار می باشند.
ملانوری افزود: اگر شهدا، خون خود را تقدیم کردند تا عدالت اجتماعی در کشور برقرار شود، امروز، مردم در اقصی نقاط کشور از خدمات نظام بهره مند می شوند.
وی متذکر شد: ما امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که علیرغم همه پیش بینی ها، خیلی زود به قدرت واقعی رسیده و هر روز مقتدرتر، محکم تر و استوارتر در مسیر خود حرکت می کند.
استاندار با بیان این که هدف امام، از روزی که رهبری انقلاب را به عهده گرفتند، این نبود که فقط حکومت شاهنشاهی ساقط گردد و دولتی جدید راه اندازی شود، گفت:آن روز حرف امام این بود که پرچم الله و اسلام بر همه قله های دنیا به اهتزاز درآید و امروز شاهدیم که این اتفاق افتاده است.
ملانوری افزود: امروز و با گذشت تنها ۴۰ سال از انقلاب، حرکت های انقلابی زیادی با تأسی از انقلاب ایران در دنیا شکل گرفته و ملت های آزادی خواه جهان از جان خود گذشته اند و تن به ذلت نمی دهند.
وی تأکید کرد: ما امروز در تداوم حرکت انقلاب سه وظیفه مهم داریم که مهمترین آن ها، حضور، مشارکت و در صحنه بودن است.
به گفته وی؛ آن چه انقلاب و دفاع مقدس را به ثمر رساند و اقتدار را به وجود آورد، حضور گروه های مختلف، کارگزاران نظام، خادمان مردم در نهادهای دولتی و عمومی و آحاد مردم است که سبب شده، انقلاب، مقتدرانه ادامه پیدا کند.
استاندار خاطر نشان کرد: امروز اگر در دنیا گزینه جنگ نظامی علیه ایران، روی میز نیست به خاطر حمایت مردم از نظامی است که به رهبری انسانی وارسته اداره می شود و این که  دانش نظامی ما به بالاترین سطح ارتقاء یافته است.
ملانوری تأکید کرد : این مشارکت برای کشور مهم است لذا هر کس به هر دلیلی باید تلاش کند که اعتقاد مردم به نظام پایدار بماند و محکم تر شود.
وی دومین وظیفه را تلاش برای حل و فصل مشکلات کشور و ایجاد رفاه برای مردم خواند.
استاندار به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و متذکر شد: شهدا از تلاش و مقاومت ما در برابر سختی ها لذت می برند اما از تنبلی های ما ناخشنود هستند.
ملانوری ادامه داد: ما باید در راستای بهره برداری از ذخایر موجود و نعمت های خدادادی تلاش کنیم و شرایط را برای بهره مندی نسل آینده از این نعمات فراهم نماییم.
وی، بهترین نسخه شفابخش حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را بهره گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواند.
به گفته وی؛ توسعه جامعه بر محور مردم و بخش خصوصی است که باید با برنامه، مسیر، طرح روشن و تسهیل شرایط اتفاق بیفتد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز