مدیرکل دفتر استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد:

سفر دو روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور به استان

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۰:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۳۲۲۲
مدیرکل دفتر استاندار خراسان‌جنوبی از سفر دو روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور به استان خبر داد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ محبی با اعلام این خبر گفت: رئیس سازمان امور عشایری کشور، یکشنبه شب وارد استان شده و بلافاصله در شورای عشایری به ریاست استاندار شرکت می کند.
وی ادامه داد: سفر به نهبندان، شوسف و سربیشه برای افتتاح دو پروژه کلیدی در حوزه عشایری، از جمله برنامه‌های سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان است.
مدیرکل دفتر استاندار خاطرنشان کرد: بنا به اطلاعات ارائه شده از حوزه اداره کل امور عشایری استان، این مجموعه در دهه فجر امسال، ۳۶ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سطح استان اجرا می کند.
محبی تصریح کرد: فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در شهرستان نهبندان به عنوان بزرگترین پروژه حوزه عشایری استان در دهه فجر امسال، با اعتبار  ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان، با حضور استاندار و رئیس سازمان امور عشایری کشور به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: این طرح جهت آبرسانی به ۱۴ محله عشایری اجرا می شود و آب بهداشتی و سالم مورد نیاز ۲۸۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر را تأمین خواهد کرد.
به گفته وی؛ عملیات اجرایی طرح آبرسانی به خواجه منجیکوه در اسفندماه سال ۹۸ شروع شده، فاز اول این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده است و فاز دوم نیز در جریان این سفر، افتتاح می شود.
مدیرکل دفتر استاندار متذکر شد: افتتاح طرح آبرسانی به محله عشایری تیغناب در بخش درح شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌هایی است که برای سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی شده است.
محبی ادامه داد: اگر چه جمعیت برخوردار از این پروژه بسیار اندک و در حد ۱۹ خانوار است اما به جهت اهمیت موضوع و تأکید دولت بر رعایت اصل عدالت اجتماعی، آبرسانی به این محله عشایری در برنامه های استان قرار گرفت.
وی تأکید کرد: برای اجرای این پروژه(حفر چاه و لوله گذاری ، احداث منبع ذخیره، نصب پمپ خورشیدی، بهسازی قنات و ساخت آبشخور) ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
به گفته وی؛ این پروژه از جمله طرح هایی است که در قالب تفاهم نامه محرومیت زدایی بخش درح و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شده و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه توسط این دستگاه معین تأمین گشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز