بهره‌برداری از ۳۰ باب مدرسه در کرمانشاه، همزمان با دهه فجر

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۱:۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۳۳۵۷
بهره‌برداری از ۳۰ باب مدرسه در کرمانشاه، همزمان با دهه فجر
مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، از مشارکت بیش از ۲۳ هزار نفر در پویش «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» در استان خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال ۳۰ باب مدرسه در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش برنا؛ مرزبان نظری، مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های نوسازی مدارس در ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: در این دهه ۳۰ باب مدرسه با ۱۴۰ کلاس درس با زیربنای حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: ۱۴ پروژه از این تعداد در مناطق زلزله‌زده با ۷۹ کلاس درس و اعتباری حدود ۳۴ میلیارد تومان روز گذشته از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در خصوص وضعیت مدارس استان، گفت: ۳ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در سطح استان کرمانشاه داریم که یک‌سوم این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی مجدد هستند یا در رده مقاوم‌سازی قرار دارند.

او خاطرنشان کرد: زلزله سال ۹۶ به ۷۸ مدرسه استان با ۴۱۵ کلاس درس آسیب وارد کرد که با همت خیرین غیر از این تعداد، ۲۶۲ مدرس دیگر نیز ساخته شد و ساخت هزار کلاس درس در هزار روز را ثبت کردیم.

نظری هزینه ساخت این ۲۶۲ مدرسه را حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نزدیک به ۱۶۳ میلیارد تومان از این هزینه از محل اعتبارات دولتی و ۱۳۷ میلیارد تومان هم از اعتبارات خیرین بوده است.

او اشاره نیز به ساخت مدارس در استان از سال ۹۲ تا به امروز داشت و افزود: در این بازده زمانی حدود ۳۹۲ فضای آموزشی در قالب یک‌هزار و ۸۳۳ کلاس درس با زیر بنای ۲۲۸ هزار متر مربع در استان کرمانشاه احداث و به بهره برداری رسیده و در این مدت ۴۴۵ میلیارد تومان در استان صرف مدرسه سازی شده است.

۲۳ هزار کرمانشاهی در پویش «من مادرم، بچه های ایران فرزند من» شرکت کردند

نظری خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت خیرین امسال طرح آجر به آجر را داشتیم که در استان حدود ۱۳ نفر در این طرح مشارکت داشتند و حاصل آن جمع آوری مبلغ حدود ۳۷۰ میلیون تومان بود که منجر به ساخت یک مدرسه به نام سیدالشهدا (ع) در روستای محروم بخش سرفیروز آباد بود.

او با اشاره به پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند» با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امور مدرسه‌سازی، گفت: این پویش هم در قالب همان طرح آجر به آجر است که تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر در استان در این طرح مشارکت کرده‌اند.

نظری هدف از اجرای این پویش‌ها را جذب و جلب مشارکت خرد مردمی دانست و افزود: این پویش‌ها با هدف فرهنگ‌سازی در امر مدرسه‌سازی با تهیه هزینه حتی یک آجر برای ساخت مدرسه برگزار می‌شود که در این زمینه در راستای مشارکت پویش مردمی رتبه سوم کشوریرا داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز