رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد:

ارتقای شاخص برخورداری آب در جامعه عشایری خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۱:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۴۶۷۹
ارتقای شاخص برخورداری آب در جامعه عشایری خراسان جنوبی
رئیس سازمان امور عشایر ایران از ارتقاء شاخص برخورداری آب در جامعه عشایری خراسان جنوبی خبر داد

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ علائی مقدم در جریان سفر به استان و در آیین بهره‌برداری از فاز دوم طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری خواجه منجیکو در شهرستان نهبندان خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی جزو دو یا سه استان نخست جذب اعتبارات بند (ح) تبصره چهار بوده که در این راستا حدود ۳۵ میلیارد تومان برای ارتقاء شاخص برخورداری آب در جامعه عشایری در این استان هزینه شده است.
به گفته وی؛ با عنایت استاندار و مسئولان استانی، آب و برق محله عشایری منجیکو تأمین شده و پروژه گازرسانی نیز در حال انجام است.
وی با تأکید بر این که همزمان با دهه فجر امسال ۲۸۸ پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در مناطق عشایری کشور به بهره‌برداری می رسد، متذکر شد:در حال حاضر شاخص برخورداری عشایر از آب سالم و پایدار در کل کشور به ۶۳ درصد رسیده است.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ با توجه به پیگیری‌هایی که از طریق دولت و مجلس صورت گرفت، به اذن ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای اجرای پروژه‌های حوزه عشایری موافقت شد.
رئیس سازمان امور عشایر ایران تأکید کرد: این اولین بار در تاریخ کشور است که مقام معظم رهبری اذن ویژه‌ای برای جامعه عشایری دادند و مرقوم فرمودند که عشایر مهم هستند و برای آبرسانی به این جامعه باید تلاش کنیم.
علائی مقدم ادامه داد: سال گذشته از محل همین اعتبارات ۲۵۴ میلیارد تومان پروژه آبرسانی به جامعه عشایری در کشور اجرا شد.
وی با اشاره به این که شاخص برخورداری عشایر از آب سالم و پایدار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ۵ درصد بوده، اظهار داشت: این شاخص در سال ۹۷ به ۴۳ درصد رسیده و با اذن رهبری، عنایت دولت و تصویب مجلس ،طی ۲ سال شاخص برخورداری به ۶۳ درصد رسیده است.
به گفته وی؛ ۱۳ هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در دهه فجر و تا پایان امسال بین عشایر کشور توزیع می‌شود که هزار و ۲۰۰ پنل مربوط به خراسان جنوبی است.
معاون وزیر، عشایر کشور را جمعیتی اندک خواند که همت بالایی دارند و با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، تقریباً در ۶۰ درصد مناطق جغرافیایی کشور پراکنده هستند.
علائی مقدم از عشایر به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: خدمت به جامعه عشایری و عشایر، عین عبادت است چون در خودکفایی گوشت قرمز، اقتصاد، حفظ فرهنگ کهن ایران اسلامی و فرهنگ عمیقی که مختص کشور است کار بزرگی انجام می‌دهند.
به گفته وی؛ با عنایت دولت تحولات بسیار عظیمی در ۷ سال گذشته در راستای خدمت‌رسانی به جامعه عشایری اتفاق افتاده است.
وی ارتقاء سطح معیشت و رفاه عشایر را از اهداف و برنامه‌های مهم سازمان امور عشایری دانست و گفت: اگر در زمینه زیرساخت‌ها و افزایش شاخص‌های برخورداری جامعه عشایری تلاش کنیم بدون شک عشایر در اقتصاد، معیشت و تولید هم موفق می‌شوند.
رییس سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد: به همین دلیل یکی از مهمترین مولفه‌ها برای پایداری عشایر تا بتوانند هم از شغل خود محافظت کنند و هم تولید داشته باشند، تامین آب شرب انسان و دام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز