۱۰۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۲:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۴۷۴۹
۱۰۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به آبرسانی روستایی دارد افزود: در دولت تدبیر و امید یکهزار میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای استان از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فیض الله پاسره در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستاهای دژسلیمان و آبگندی گچساران گفت: این میزان اعتبار برای ساخت ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی با ظرفیت آبرسانی به ۴۸۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر هزینه شده است.

وی بیان کرد: بیش از یکهزارو ۶۴۱ روستا در این استان وجود دارد که از این تعداد بیش از یکهزار و۴۷۲ روستا دارای شبکه آبرسانی است.

پاسره اظهار داشت: بیش از ۶ هزارو ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب شرب و ۵۴۰ مخزن آب با ظرفیت روزانه ۱۱۲ هزار متر مکعب در روستاهای این استان ساخته شده است.

وی ادامه داد: شاخص بهره مندی آب آشامیدنی در روستاهای استان هم اکنون ۷۵.۱۱ درصد است که به میانگین کشوری که ۷۵.۹ درصد است نزدیک شده است.

 طرح  آبرسانی به روستاهای آبگندی و دژسلیمان گچساران از سد کوثر به طول ۱۹ کیلومتر صورت گرفت و ۶۸ میلیاردو ۲۱۳ میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شد. با بهره برداری از این طرح ۱۲۰ خانوار از نعمت اب آشامیدنی برخوردار شدند.

وی اظهار داشت:  ۹۰/۷۵ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش شبکه توزیع آبرسانی هستند.کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۲ هزار مشترک آب و بیش از ۴۴ هزار مشترک فاضلاب دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز