با حضور معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان:

۴ پروژه ورزشی در سه شهرستان سردسیری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۰۰:۳۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۵۱۰۱
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی۴ پروژه ورزشی با اعتبار هزینه شده ۳۷۵ میلیارد ریال در سه شهرستان سردسیری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مهدی روشنفکر در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های ورزشی شهرستان بویراحمد با حضور مهین فرهادی زاد ،معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی 4 پروژه ورزشی با اعتبار هزینه شده 375 میلیارد ریال در سه شهرستان سردسیری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: سالن ورزشی و چمن مصنوعی روستای گنجه‌ای بزرگ، خانه جوان دنا و سالن ورزشی روستای دشت‌رز در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

روشنفکر با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از استعدادهای ناب ورزشی است، ابراز کرد: دیدیم در برهه‌ای که از سوی مسئولان حمایتی صورت گرفت تیم فوتبال شهرداری یاسوج مدعی بزرگی در عرصه فوتبال کشور شد.

نماینده مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید حمایت‌ها از مناطق محروم بیشتر شود چرا که استعداد ورزشی در مناطق محروم نسبت به مناطق مرفه بیشتر نمود پیدا می‌کند.

روشنفکر یادآور شد: به دلیل نبود حامی مالی هیئت‌های ورزشی استان از سوی دولت بیشتر حمایت شوند زیرا در این استان ذوب آهن، فولاد مبارکه، کارخانه و واحد تولیدی بزرگ که توانایی اسپانسر بودن داشته باشد، ندارد.

وی ادامه داد: رشته‌های رزمی و کشتی در صورت سرمایه گذاری به دلیل فیزیک بدنی مناسب در این استان ظرفیتی عظیم دارد که مغلول مانده است.

روشنفکر بیان کرد: وزارت ورزش در صورتی که دلسوزی می‌کرد اجازه نمی‌داد ورزشگاه بزرگ و زیبای شهر یاسوج که اکنون ارزشی بیش از 500 میلیارد تومان دارد چنین در خواب فرو رود، چرا وزارت ورزش به کمک استان نیامد تا تیم فوتبالی در یکی از رده‌های کشوری در این استان فعال شود و بیت المال این چنین معطل نماند.

وی گفت: ما هم قائل به این هستیم که وزارت ورزش نمی‌تواند تصدی گری کند اما چرا تسهیل‌گری نکرده و چنین سرمایه کشور راکد و ساکن مانده است.

عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: وزارت ورزش نباید هیئت‌های ورزشی این استان و استانی مثل مرکزی، سمنان، تهران و اصفهان را با ان همه اسپانسر و حامی مالی، یکسان ببیند.

روشنفکر تصریح کرد: وزارت ورزش برای کمک به رشد ورزش قهرمانی در این استان محروم می‌توانست مربیان طراز اول و با سواد را برای اموزش مربیان جوان به استان بیشتر اعزام کند، این حداقل کاری است که می‌تواند انجام دهد کارهایی شده اما بسیار کم و مقطعی بوده است.

وی تاکید کرد: ساختن سالن و چمن به تنهایی کمکی به توسعه ورزش به خصوص جنبه قهرمانی ان به استان ما نمی‌کند، تا هیئت‌ها حمایت نشوند و آموزش‌ها از مرکز در استان فراگیر نشود امیدها همچنان کمرنگ است.

آذر صفایی‌نیا معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین تلاش‌های نماینده بویراحمد، دنا و مارگون برای رفع کمبودها را ستودنی دانست و گفت: مسئولان کشوری بعد از حضور در استان از پیگیری‌های مهدی روشنفکر تقدیر می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز