انجام ۲۵ هزار تست سریع کرونا در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۲:۵۳:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۵۵۵۱
انجام ۲۵ هزار تست سریع کرونا در چهارمحال و بختیاری
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای آذرماه و با ورود تست‌های سریع به استان تاکنون بیش از ۲۵ هزار تست سریع در استان انجام شده است.

به گزارش برنا؛ مجید شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام این تعداد تست سریع که در سامانه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به ثبت رسیده، پنج هزار و ۵۴۶ بیمار مبتلا شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از مجموع تست‌های سریع تاکنون ۱۰ هزار و ۱۱۹ تست در مناطق سخت‌گذر  استان انجام گرفته و بر اساس آن یک هزار و ۸۴ مورد مثبت شناسایی شده است.

شیرانی با بیان اینکه با شناسایی هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹، بین ۶ تا ۱۰ نفر از اطرفیان وی مورد آزمایش تست سریع قرار می‌گیرند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از افراد در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا در استان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از ثبت بیش از ۶۶ هزار تست PCR کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد نمونه‌گیری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان ۶ هزار و ۸۱۰ مورد است.

شیرانی با بیان اینکه از ۱۰۰ درصد بیماران بستری مشکوک تست کرونا گرفته می‌شود، افزود: درصد مثبت شدن نمونه‌های بستری ۳۶.۴ و درصد مثبت شدن نمونه‌های سرپایی ۳۵.۱ است.

او با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی میزان شیوع، تعداد بیماران و درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای آذر، خاطرنشان کرد: این در حالی است که طی روزهای اخیر تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان افزایشی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: چنانچه این روند افزایشی ادامه پیدا کند در اسفند ماه با موج چهارم شیوع کرونا در استان مواجه خواهیم شد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز