رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

سایه قرمزی کرونا بر استان مرکزی

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۹:۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۶۲۴۸
سایه قرمزی کرونا بر استان مرکزی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: بسیاری از شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند و با توجه به قرمز شدن تعدادی از شهر های جنوبی کشور، این یعنی وضعیت هشدار .

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در  جمع خبرنگاران گفت: مطابق آخرین گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در استان مرکزی شهرستان های ساوه، دلیجان، کمیجان، فراهان، شازند، خمین، محلات و اراک در وضعیت زرد قرار دارند و تنها چهار شهرستان تفرش آشتیان، زرندیه، خنداب در وضعیت آبی هستند و این نشان دهنده یک زنگ خطر برای استان مرکزی می باشد چرا که بسیاری از شهرستان های استان از وضعیت آبی مجدداً به حالت زرد درآمده اند.

وی افزود: تعدادی از شهرهای استان خوزستان در وضعیت قرمز در آمده اند و این نشان دهنده خیز قطعی کرونا در این شهرستان ها می باشد که طبق آخرین بیانیه از سوی وزارت بهداشت شهرستانهای اهواز، آبادان، بندر ماهشهر ،دزفول ،شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان در وضعیت قرمز هستند.

متولی سلامت استان ضمن اشاره به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد از رخ دادن پیک چهارم بسیار نگران هستیم.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی غافل شده و مراسم های گوناگون خود را برپا می کنند و یا به مسافرت های مختلف می روند و تنها بهانه آنها این است که از لحاظ روحی خسته شده اند اما چه خوب است که یادآور شویم کادر بهداشت و درمان یک سال است که با این بیماری در حال مبارزه هستند و علاوه بر خستگی دوری از خانواده را به جان خریده اند .

او در ادامه تکمیل کرد:غفلت ما یعنی رخ دادن یک پیک سهمگین دیگر از بیماری منحوس کرونا که علاوه بر کادر خسته بهداشت و درمان به تمامی مردم ضرر می رساند و چه بسا پایان ‌سال را تلخ می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور به منزله پایان یافتن این بیماری نیست و تا رسیدن به ایمنی حداکثر و واکسینه شدن گروه‌های هدف باید به دقت پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا بتوانیم از ضررهای جانی و مالی جلوگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز