شیب ابتلا به کرونا در استان بوشهر صعودی شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۰:۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۶۳۰۳
شیب ابتلا به کرونا در استان بوشهر صعودی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مبتلایان به کرونا گفت: در این راستا شهرستان‌های زرد در استان افزایش یافت و محدودیت‌های کرونایی به این شهرها بازگشت.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان بوشهر گفت: تا 2 هفته قبل تعداد مبتلایان به کرونا 2 رقمی بود که از هفته گذشته 3 رقمی شد به‌گونه‌ای که تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از 100 نفر گذشت.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از به صدا در آمدن زنگ خطر افزایش ابتلا به کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: تا دو هفته قبل 90 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی بود که از اواسط هفته قبل این میزان به 50 درصد افزایش یافت.

او از وضعیت زرد کرونایی شهرستان‌های بوشهر، جم، دیلم، کنگان و گناوه خبر داد و خاطر نشان کرد: تا هفته قبل تنها شهرستان بوشهر در شرایط زرد قرار داشت که با افزایش شرایط کرونایی شهرستان‌ها، زنگ خطر صعودی شدن ابتلا به کرونا در استان به صدا در آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه از 19 بستری بخش مراقبت‌های ویژه 5 بیمار در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند تصریح کرد: با صعودی شدن شیب ابتلا به کرونا و افزایش شهرستان‌های زرد محدودیت‌ها به این شهرها بازگشت و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا  سفر به شهرستان‌های زرد با پلاک خودرو غیربومی رانندگان 500 هزار تومان جریمه می‌شوند.

کشمیری، از اعمال محدودیت‌های تردد شبانه خبر داد و افزود: منع تردد شبانه در تمام شهرهای زرد اجرا می‌شود و در این راستا تردد خودروها از ساعت 21 شب تا 3 بامداد ممنوع و نظارت برای اجرای صحیح این طرح تشدید شده است.

او با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ تردد خودروها برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا انجام می‎‌شود گفت: جریمه رانندگان متخلف در طرح محدودیت‌های شبانه توسط نیروی انتظامی اعمال و توسط دوربین‌های هوشمند ثبت و گزارش می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده مستمر از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی افزود: تنها راه گذر از این وضعیت رعایت شیوه‌نامه بهداشتی است چراکه عادی‌انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های یاد شده، سلامتی آحاد جامعه را به خطر می‌اندازد که جبران ناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر رعایت همه جانبه پروتکل بهداشتی تصریح کرد: میزان ابتلا به کرونا در استان سیر صعودی دارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با ابتلا به کرونا است که باید مورد توجه جدی همه مردم در شهرها و روستاها قرار داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز