پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در اهدای خون

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۳۶۳۲۱
پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در اهدای خون
آمارهای سازمان انتقال خون نشان می دهد که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از پیشتازان مشارکت اجتماعی در انجام اقدام پسندیده اهدای خون در کشور برای نجات جان افراد نیازمند هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل انتقال خون استان گفت: شاخص اهدای خون در استان ۲۷ نفر به ازای یک هزار نفر و بالاتر از میانگین کشوری است.

رستم حسن زاده با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ ،۲۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه به انتقال خون استان گزارش شده است، افزود: در این مدت ۲۲ هزار واحد خون و فراورده های خونی به بیمارستان های استان و هشت هزار واحد خون و فروارده های خونی به بیمارستان های استان های معین ارسال شد.
 
حسن زاده بیان کرد: هم اکنون سه پایگاه انتقال خون در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت پذیرای اهداکنندگان خون است.
 
مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه ذخیره خون استان هم اکنون به اندازه استاندارد یعنی چهار روز است گفت: در دوران کرونا نیز هیچ گونه کمبود خون در استان احساس نشد.
 
وی اضافه کرد: استقبال خوب شهروندان استان از اهدای خون باعث شده این سازمان پاسخگوی ۹۸درصد از نیازهای خونی بیمارستانی و ۱۰۰درصد از نیاز بیماران تالاسمی در استان باشد.
 
حسن زاده با اشاره به اینکه از هر کیسه خون اهدایی چهار فرآورده در استان تولید می شود گفت: مدت زمان نگهداری فراورده های مختلف خون متفاوت است به همین دلیل بهترین محل ذخیره خون در بدن انسان است.
 
مدیرکل انتقال خون استان افزود: در هنگام بروز حوادثی مانند سوانح رانندگی، سوختگی‌ها، عمل جراحی و به ویژه نوزادان نارسی که به زردی دچار می‌شوند، نیاز به تزریق خون ضروری است.
 
حسن زاده بیان کرد: بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خون محسوب می شوند.
 
وی ادامه داد: بیمارانی مانند تالاسمی و هموفیلی نیز برای بهره مندی از یک زندگی طبیعی در تمامی عمر به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون دریافت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز