آخرین وضعیت واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۳:۴۴:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۶۵۱۸
آخرین وضعیت واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد مهدی بانشی در حاشیه نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحویل واکسن کرونا به استان و اقدام ضربتی که انجام شده اظهار کرد: 100 دوز واکسن به استان داده شد که شرایط سختی برای نگهداری آن وجود دارد چرا که نباید بیش از دو ساعت بیرون از دمای منفی 20 درجه سانتیگراد باشد و غیر از این باید دور ریخته شود.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تعداد 80 دوز را در روز اول تزریق کردیم در حالی که استان فارس همزمان با ما 120 دوز را تزریق کرد و در روز پنج شنبه همه 100 دوز را تزریق کردیم و تنها استانی بودیم که تا روز پنج شنبه همه را تزریق کردیم.

وی این کار را بسیار سنگین و سخت برشمرد و گفت: یک کد بیست رقمی باید وارد کنیم و باید یخچال‌های برای دمای زیر 20 درجه جهت بیمارستان‌های استان تهیه شود و همچنین خودروی حامل یخچال با این دما داشته باشیم که مقدمات کار در حال انجام است.

بانشی در ادامه به تعداد 4 هزار و 864 تست در هفته گذشته اشاره کرد که نسبت به هفته ماقبل آن 10 درصد افزایش داشتیم و درصد رهگیری در استان هم از 7.4 به 8.7 رسیده است.

وی به افزایش تعداد بستری‌ها اشاره کرد و گفت که جای تامل دارد و باید دید آیا در کنار بیماری کرونا بیماری دیگری وجود داشته و علت سریع این تغییر رنگ‌ها به چه دلیل بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی به تغییر دستورالعمل‌ها در خصوص رنگ‌ها اشاره کرد و گفت: صنوف در دستورالعمل‌ها تغییر کردند و طبق برنامه باید محدودیت‌ها را اجرا کنیم.

بانشی با بیان اینکه از این پس باید بازدیدهای اختصاصی هر دستگاه را داشته باشیم و به بازدیدهای مشترک بسنده نکنیم افزود: کنترل ورودی و خروجی‌ها باید در دستور کار قرار گیرند پیک چهارم کشور را آغاز کرده‌ایم باید نظارت و کنترل بیشتر و جدی‌تری در شهرها صورت گیرد و مجبوریم که برخی از محدودیت‌های مناطق نارنجی را هم در مناطق زرد اعمال کنیم.

این مسئول به تعداد 2 هزار و 510 بازدید در هفته گذشته اشاره کرد که 110 مورد به دستگاه قضایی معرفی و 27 مورد هم پلمب شد در استان رعایت دستورالعمل‌ها 2 درصد کاهش یافت و نسبت به روزهای خوب گذشته 13 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی رعایت اجتماعی در مراسم‌های عروسی و عزا را بسیار نگران کننده دانست و گفت: وضعیت در آرایشگاه‌های زنانه و موبایل فروشی‌ها و گیم نت ها و کافی‌نت‌ها اصلا خوب نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز