کلاهبرداری در اینستاگرام با عنوان فروش گوشی موبایل

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۱:۲۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۷۵۳۱
کلاهبرداری در اینستاگرام با عنوان فروش گوشی موبایل
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی که با درج آگهی فروش گوشی موبایل در اینستاگرام از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد ‌خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ روح الله شهبازی پور در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی با مراجعه به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی خود اعلام داشت که مبلغ یکصد و ۲۵ میلیون ریال در شبکه اجتماعی اینستاگرام از ایشان کلاهبرداری شده است لذا موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات اولیه شاکی پرونده اظهار داشت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی نمود آشنا شدم و پس از توافقات به عمل آمده، جهت خرید گوشی مبلغ یکصد و ۲۵ میلیون ریال به شماره حساب اعلامی واریز نمودم که پس از واریز وجه، فرد مورد نظر دیگر پاسخگو نبوده لذا تقاضای رسیدگی را دارم.

این مقام انتظامی استان در ادامه تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات پلیسی گرداننده پیج شناسایی، مبلغ مورد نظر به حساب شاکی بازگردانده شد.

شهبازی پور در پایان هشدار داد: شبکه های اجتماعی نمی تواند مکان امنی برای خریدهای اینترنتی باشند و ممکن است بسیاری از افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این شبکه ها فعالیت داشته باشند، بنابراین شهروندان برای خریداری کالای مورد نظر خود حتماً از فروشگاه های دارای نماد اعتماد و سایت های داخلی که مورد تایید هستند خرید کنند و سعی نمایند پرداخت وجه را بعد از ارائه خدمات یا تحویل کالا انجام دهد.

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cybernetic.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز