معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه؛

خطر کرونای انگلیسی بیخ گوش زرندیه

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۳:۰۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۳۷۶۶۱
خطر کرونای انگلیسی  بیخ گوش زرندیه
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: با توجه به اینکه کرونای انگلیسی در سه استان هم ‌مرز با زرندیه شیوع یافته است، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان برای مقابله با احتمال شیوع این نوع از ویروس در منطقه ضرورت دارد.

به گزارش برنا از اراک، دکتر محمود کریمی در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در زرندیه،  گفت: این شهرستان در حال حاضر در وضعیت آبی قرار دارد اما نکته نگران کننده افزایش میزان شیوع و تعداد مبتلایان است.

وی افزود: پس از حدود سه هفته که در شهرستان زرندیه موردی از بستری به دلیل ابتلا به کرونا نداشتیم، اما ‌اکنون شمار بستری شدگان در این شهرستان افزایش یافته است که زنگ خطری در این شرایط محسوب می‌شود.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: با توجه به همچواری زرندیه با سه استان تهران، البرز و قزوین و مشاهده مواردی از شیوع و ابتلا به کرونای انگلیسی در این مناطق، لازم است که شهروندان نسبت به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و کاستن از سفرهای بین ‌استانی به حداقل ممکن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا اشاعه ویروس در این شهرستان تشدید شود.
کریمی ادامه داد: واکسیناسیون کرونا برای بخشی از کادر درمان شهرستان ساوه و زرندیه در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت واکسیناسیون فراگیر عمومی تا زمستان ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از هر واکسنی مهمتر است و مردم باید در این رابطه توجه جدی داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه بستری هستند، گفت: از شهروندان درخواست داریم با کوچکترین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا از حضور در تجمعات خودداری و به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند.
به گفته کریمی، با تشخیص زودهنگام، ویروس کرونا قدرت انتقال و آسیب‌زایی کمتری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز