کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فروش برنج به صورت عمده در سایت دیوار

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۲:۳۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۸۲۲۷
کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فروش برنج به صورت عمده در سایت دیوار
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی که با درج آگهی در سایت دیوار، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش عمده برنج کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ روح الله شهبازی پور در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود، که در این خصوص موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه، شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری صورت گرفته بیان داشت، در سایت دیوار آگهی فروش برنج به صورت عمده را مشاهده و با توجه به مناسب بودن قیمت جهت خریداری ۱۰ تن برنج با شخص آگهی دهنده تماس گرفتم و پس از توافقات به عمل آمده در خصوص قیمت و نحوه تحویل بار مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به شماره حساب اعلامی از سوی ایشان واریز نمودم، که پس از واریز وجه مورد نظر و تماس مجدد، ایشان پاسخگو نبوده،  لذا از این پلیس تقاضای رسیدگی را دارم.

شهبازی پور تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی و به موقع این پلیس مبلغ کلاهبرداری شده  به حساب شاکی عودت داده شده و طی چند روز اقدامات پلیسی فرد مورد نظر نیز شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت های خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم افراد سودجو با ترفندهای مختلف از اعتماد هم وطنان سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. لذا از هموطنان خواست تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته باشند.

وی هشدار داد: برای خرید کالا در فضای مجازی  باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است آگهی یا تبلیغ انتشار داده شده برای کالای مورد نظر واقعی نبوده و در پشت پرده این تبلیغات افراد شیادی باشند که قصد کلاهبرداری از هموطنان را داشته باشند لذا تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه به فروشنده خودداری کنند و از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

 رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cybernetic.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز