در دیدار سران عشایر با استاندار خراسان جنوبی رقم خورد:

دستور ویژه استاندار برای رفع مشکلات جامعه عشایری

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۸:۵۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۳۸۶۲۰
دستور ویژه استاندار برای رفع مشکلات جامعه عشایری
دیدار سران عشایر با استاندار خراسان جنوبی، دستور ویژه به بخش های متولی، برای رفع مشکلات عشایر استان را به همراه داشت.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری در جلسه دیدار سران عشایر، ضمن تأکید بر هم افزایی ، بر ریشه یابی مشکلات تأکید کرد و برای رفع آنها راهکارهایی ارائه نمود.
وی در شروع صحبت از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت و متذکر شد: یکی از مهمترین اهداف انقلاب، عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات در گوشه گوشه کشور در راستای کمک به معیشت و رفاه عمومی است.
به گفته وی؛ طی این سال ها، علیرغم همه محدودیت ها و فشارها، نظام توانسته بر پایه پشتیبانی های مردم، اهداف خود را به خوبی پیش ببرد.
استاندار خراسان جنوبی، عشایر را گروهی از افراد جامعه خواند که در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، اشتغال و ... نقش بسزایی داشته و دارند.
ملانوری تأکید کرد: از اقشار مؤثر در ماندگاری فرهنگ بومی و اصالت های فرهنگی، جامعه عشایری می باشند.
وی جامعه عشایری را نماد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد:این قشر زحمتکش در هر شرایطی و در برابر هر گونه تکانه و تهدیدی، تاب آوری لازم را دارد و می تواند خود را تأمین نماید.
به گفته وی؛ جامعه عشایری به واسطه تعصب، انگیزه، توانایی و اقتداری که دارند، به پایداری امنیت در کشور کمک زیادی کرده اند.
استاندار متذکر شد: ما معتقدیم جامعه عشایری به همان میزان تأثیرگذاری و نقش آفرینی خود در امنیت، اقتصاد، اشتغال و ... باید دیده شوند و در توزیع خدمات مورد توجه قرار گیرند.
ملانوری به پاره ای از خدمات ارائه شده به حوزه عشایر استان اشاره کرد و گفت: تأمین زیرساخت های لازم برای برقرسانی، گازرسانی، آبرسانی پایدار، دسترسی به اینترنت، آنتن دهی مناسب تلفن همراه و برخورداری مردم از شبکه های دیجیتال، بخشی از خدماتی است که به این قشر عزیز در استان ارائه شده است.
وی تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ارائه مباحث آموزشی از طریق فضای مجازی و نیاز مبرم همه دانش آموزان به تأمین زیرساخت های لازم در این زمینه، اعتقاد ما بر این است که بین دانش آموزی در خواجه منجیکو و یا در کنار برج میلاد، هیچ فرقی نیست و همه باید به راحتی این خدمات را دریافت نمایند.
به گفته وی؛ این وظیفه دولت و نظام است که این خدمات را در اختیار همه قرار دهد.
استاندار به برنامه های اجرایی استان در حوزه عشایری گریزی زد و تصریح نمود: برنامه ما این است که با رصد نقطه نقطه استان، تمامی فرصت ها و مزیت های موجود را شناسایی کرده برای سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از آنها برنامه ریزی کنیم.
ملانوری متذکر شد: هدف ما در این برنامه این است که مردم توان خود را در این کار بگذارند و رفاه خود را تأمین نمایند.
وی به سیاست های ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: در این ستاد، قرار است در قالب دولت محلی و با کمک مردم، خراسان جنوبی را از منطقه ای محروم به استانی برخوردار و ثروتمند تبدیل کنیم.
استاندار با تأکید بر این که مردم باید در هر منطقه ای با عزت و کرامت زندگی کنند، اظهار داشت: در راستای اهداف و برنامه های ستاد خاوران، به منظور کمک به معیشت و رفاه جامعه عشایری طرح هایی ویژه در حال پیگیری است.
ملانوری گفت: یکی از این طرح ها، بسته بندی فرآورده های دامی عشایر و یکی هم استحصال روغن لانولین از پشم گوسفند است که می تواند با سرمایه گذاری عشایر شکل بگیرد.
وی تأکید کرد: ما می توانیم با تعامل و همراهی، آینده خوبی را برای استان رقم بزنیم.
شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور مدیرکل امور عشایری و جمعی از سران عشایر استان برگزار شد، درخصوص مسایل مختلف به ویژه مشکلات شرکت تعاونی عشایری شهید سعیدی قاین بحث و رایزنی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز