تدوین کتاب مسافران آسمان به یاد پرواز نافرجام تهران یاسوج

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۸۷۸۷
تدوین کتاب مسافران آسمان به یاد پرواز نافرجام تهران یاسوج
نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی کتاب مسافران آسمان را به یاد ۶۶ مسافر پرواز نافرجام تهران یاسوج به رشته تحریر درآورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در آستانه ۲۹ بهمن سالروز سقوط هواپیمای مسافربری آسمان در مسیر تهران یاسوج در سال ۹۶ دکتر سید علی سینا رخشنده‌مند نویسنده و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران کتاب مسافران آسمان را به یاد ۶۶ مسافراین پرواز که در کوه دنا سقوط و نافرجام ماند به رشته تحریر درآورد.

وی که فوق دکتری زبان و ادبیات فارسی و نویسنده ۶۰ مقاله و ۱۵ جلد کتاب است گفت: این کتاب با هدف گرامی داشته یاد مسافران پرواز هواپیمایی آسمان که در دنا آسمانی شدند تالیف شد.

دکتر رخشنده‌مند افزود: با توجه به پراکندگی مکانی خانواده جانباختگان در سراسر کشور با تمامی این خانواده‌ها دیدار و زندگی نامه و مطالبی در مورد همه مسافران جمع آوری شده است.

وی که پژوهشگر نمونه کشور در دو سال پیاپی است ادامه داد: این کتاب شامل زندگی‌نامه، خاطرات، دل نوشته‌ها، اشعار و تصاویر و در ۵۰۸ صفحه است که بخشی از آن به کمک خانم دکتر زهرا حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه جهرم انجام شد.

دکتر رخشنده‌مند نویسنده کتاب سال در رشته زبان و ادبیات فارسی گفت: اشعار و متون ۲۲۴ نفر از شاعران و نویسندگان به فارسی و لری از جلوه‌های ویژه این کتاب است.

علی سینا رخشنده‌مند متولد بخش سرفاریاب در شهرستان چرام ۴۰ ساله استاد ادبیات دانشگاه‌های تهران است.

در هواپیمای مسافربری پرواز تهران یاسوج در روز بارانی وبرفی ۲۹ بهمن سال ۹۶ حدود ساعت ۹ قبل از رسیدن به فرودگاه یاسوج در برخورد با کوه دنا ۶۶ مسافر و کادر پرواز آن جان باختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز