سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تا نیمه نخست ۱۴۰۰ تدوین می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۱:۰۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۳۹۰۹۳
سند توسعه صادرات  کهگیلویه و  بویراحمد تا نیمه نخست ۱۴۰۰ تدوین می شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تلاش کنیم سند توسعه صادرات استان به شکل مستند تدوین و نهایی شود چرا که در این سند مسئولیت‌ های داخلی، ملی، محلی و بخشی تعریف شده است بنابراین سند توسعه صادرات تا نیمه نخست ۱۴۰۰ تدوین و به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران کل دستگاه‌ های اجرایی و صادرکنندگان نمونه استان برگزار شد.

حسین کلانتری در این آئین ضمن گرامیداشت روز ملی صادرات، اظهار داشت: صنعت و اتاق بازرگانی استان جوان و اول راه هستند اما نباید یاس و ناامیدی ایجاد کنیم با ایجاد یاس و ناامیدی و ذلیل و علیل بودن به جایی نمی‌ رسیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سخت ترین سال تحریم صادرات در کشور ۱۳ درصد رشد داشته است، گفت: اما در استان با تعداد محدود واحدهای صادرکننده و البته اضافه شدن ۶۰۰ هزار تا یک میلیون دلاری،صادرات ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی تناژ محصولات صادراتی، گفت: افزایش ۴۷ درصدی صادرات یعنی می ‌توانیم چندین برابر کشور کار انجام دهیم و امید و نشاط ایجاد کنیم.

کلانتری، گفت: برنامه ریزی ها به گونه ای خواهد بود که در سال آینده با افتتاح چندین طرح جدید از جمله پتروشیمی گچساران ، میزان صادرات استان بیش از سال جاری افزایش داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: از واحدها حمایت می‌ کنیم به همین دلیل هر وقت واحدها مراجعه کرده و سرمایه در گردش می ‌خواستند حمایت ویژه کردیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: در این جنگ واحدهایی که ارزآوری داشته باشند خاص و ویژه حمایت می‌ شوند چرا که شما تولید کنندگان و صادرکنندگان در شکست دشمن نقش مهمی داشتید و مایه افتخار هستید.

وی در بخش دیگری از سخنانش،گفت: هر کدام از صادرکنندگان و سرمایه گذاران اگر موردی داشتید بگوید تا پیگیری کنیم این شعار پشت تریبون نیست بلکه در عمل پیگیری می ‌کنیم که این کار را هم انجام داده ‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از محصولات استان صادر می ‌شود اما در آمار محصولات صادراتی نیست، عنوان کرد: در بهمئی کالاهایی در بخش کشاورزی تولید و صادر می‌ شود اما در آمار صادراتی وجود ندارد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: حوزه گل و گیاه و گلخانه حوزه ‌ای است که نیاز به سرمایه ‌گذاری دارد‌.

کلانتری همچنین از تلاش‌ ها و حمایت بانک‌ ها تقدیر کرد و گفت: تلاش کنیم سند توسعه صادرات استان به شکل مستند تدوین و نهایی شود چرا که در این سند مسئولیت‌ های داخلی، ملی، محلی و بخشی تعریف شده است بنابراین سند توسعه صادرات تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تدوین و به نتیجه برسد.

گفتنی است در این آئین از ۶ صادر کننده برتر استان با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز