افتتاح اولین مکتب خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ کشور

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۲:۵۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۹۳۵۲
افتتاح اولین مکتب خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ کشور
اولین مکتب خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ کشور با هزینه مرمت، بهسازی و تجهیز ۲۶۰ میلیون تومانی و امکانات اداری، صوتی و آموزشی در باغ اکبریه بیرجند افتتاح شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این مکتب خانه با عنوان موسیقی نواحی و خانه فرهنگ، در کشور اولین بار است گفت:برآنیم تا با پاسداشت موسیقی بومی و محلی و کمک بر توسعه و ارتقا آن و شناخت جهانیش گام برداریم.

صفی پور گفت: علت نام آوری مناطق مختلف به هنرشان برمی‌گردد و مانیز تلاش می‌کنیم تا آنچه را که در زمره هنر باید قدر بدانیم، انجام دهیم و کوشا باشیم.

نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: این هنرها، هنر‌های هزارساله ماست که باید حفظ شود و گشایش این مجموعه برای تمرکز در بحث هنر‌ها و به خصوص نوا‌های بومی و موسیقی استان و گسترش آن در بین جوانان نیازی بود که قدم آغازین آن برداشته شد.

رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی استان هم گفت: خراسان جنوبی علی رغم داشتن ذخایر بزرگی از فرهنگ و هنر، اما سال‌ها به دلیل گستردگی خراسان بزرگ زیر سایه بوده، اما اکنون که جنوب خراسان به عنوان استان شناخته شده از وزارت فرهنگ و ارشاد می‌خواهیم تا در زمینه مستندسازی این ذخایر ارزشمند ما را یاری کند.

مکتب‌خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و پایگاه میراث جهانی باغ ایرانی در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و کارگاهی هنر‌های ایرانی و سنتی برپا شده و فعالیت تئاتر عروسکی، گسترش موسیقی مقامی، دفتر هنر‌های تجسمی، دفتر مبارک یونیما (سومین دفتر اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی) از اهداف آن است.

در این مراسم همچنین از استاد ذوالفقار بیتانه از اساتید موسیقی نواحی خراسان جنوبی تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز