برنا بررسی می کند؛

مرور پرونده واگذاری های بدون پشتوانه در «دولت اصولگرایان»؛ بلایی که دولت «احمدی نژاد» بر سر صنعت آورد 

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۹:۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۹۵۳۵
مرور پرونده واگذاری های بدون پشتوانه در «دولت اصولگرایان»؛ بلایی که دولت «احمدی نژاد» بر سر صنعت آورد 
هپکو در سال اول از دولت احمدی نژاد به فردی به نام عطاریان واگذار شد. عطاریان تجربه و شناختی از صنعت نداشت و به اصطلاح اهلیت نداشت.

به گزارش برنا از اراک، دستاورد دولت اصولگرایان از اجرای اصل ۴۴ واگذاری بیش از ۹۹ درصد واحدهای تولیدی صنعتی کشور به افراد فاقد اهلیت بود.

چالش هپکو قبل از واگذاری، انباری از تولیداتِ بدونِ بازار فروش بود.

در دولت اصولگرایان رایزن ویژه ی اقتصادی برای تولیدات صنایع بزرگ و تخصصی وجود نداشت.

"در طول سه سال بعد از واگذاری، به دلیل ناکارآمدی دولت اصولگرایان، هپکو از تولیدات انباشت شده ،حقوق کارگران و پرسنل را می داد و از جیب خورد."

دستگاه قضایی در دولت احمدی نژاد هرگز پرونده ی عطاریان(مالک هپکو) را پیگیری نکردند و شکایت کارگران را جدی نگرفتند.

" از ابتدای واگذاری هپکو در طول ۸ سال، هیچ مسئولی، شرکت هپکو و کارگران را ساماندهی نکرد." شرکت پرچم دار خاورمیانه، در طول ۸ سال دولت احمدی نژاد به نابودی رسید.

هپکو،میراث باقی مانده از دولت اصولگرایان در استان بود که به دولت روحانی منتقل شد.

مشمولان بازنشستگی هپکو در فاصله ی سال های ۸۵ تا ۹۲ در نهایت بلاتکلیفی و بی سر و سامانی قرار گرفتند. دولت احمدی نژاد با انتخاب نابخردانه و غیرکارشناسی، مالک و تیم مدیریتی برای هپکو، عامل اصلی ایجاد و انباشت بدهی امروز هپکو به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

عدم پرداخت به موقع حقوق پرسنل، عدم توانایی بازپرداخت اقساط وام و تسهیلات، عدم تخصص صنعتی و برخوردار نبودن از مدیریت مطلوب و لازم از جمله ناتوانایی های مدیران منتخب هپکو توسط دولت وقت بود.

بزرگترین تولیدکننده ی ادوات کشاورزی و تجهیزات راهداری کشور و خاورمیانه به دلیل بی کفایتی دولت احمدی نژاد، امروز تبدیل به شرکتی بی اعتبار و فاقد ضمانت نامه ی بانکی شده و جامعه ی کارگری هپکو مطالبات خود را در کف خیابان می‌یابند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز