استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

توزیع ۲ هزار چادر در بین مردم دنا/ هیچ خانه ای بدون ارزیابی نمی ماند

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۹۷۷۸
توزیع ۲ هزار چادر در بین مردم دنا/ هیچ خانه ای بدون ارزیابی نمی ماند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه لکه گیری تمام مناطق انجام می شود، گفت: وضعیت تمام خانه ها ارزیابی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه مردم با نجابت به ما اعتماد کردند، اظهار داشت: دیروز ۷ ساعت و نیم خانه به خانه گشتیم و در این بازدید ها مشخص شد که اکثر خانه ها به صورت جدی خسارت دیدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تیم های ارزیاب مشغول هستند و  هیچ خانه ای بدون ارزیابی نمی ماند.

وی بیان کرد: اگر جایی متوجه عدم ارزیابی شویم مجددا ممیزی می شود تا حقی ضایع نشود. 

کلانتری بیان کرد: تمام مناطق توسط هلال احمر و نیروهای امدادی لکه گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمعیت هلال احمر محموله هایی را با خود به استان آورده است، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک کرده است و وزارت تعاون محموله هایی به استان ارسال کرده و بنیاد علوی و ستاد امام قول کمک دادند.

نماینده عالی دولت در استان، ابراز کرد: اصول نظام مهندسی در ساخت و سازهای جدید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه این شهر بر روی کمربند زلزله قرار دارد، عنوان کرد: برخی از نقاط شهر تخریب شده است و نشان دهنده این بوده که  نقاطی روی گسل است.

کلانتری تاکید کرد: در نظام مهندسی اقدامات لازم برای بازسازی خانه ها انجام شده تا خانه های امنی برای مردم ساخته شود. 

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری از جمله جهانگیری، واعظی و وزیر کشور به جد پیگیر وضعیت مردم زلزله زده دنا هستند، عنوان کرد: دکتر نوبخت اعلام کرد تصمیم های مسئولان حاضر در مناطق زلزله زده در دولت به جد حمایت می شود. 

نماینده ارشد اجرایی استان، اظهار داشت: مسئولان پیگیر هستند اما موضوع مهم اینکه در فضای منطقی خسارات برآورد شوند.

وی با اشاره به بازدید های فنی مهندس نجار و مهندس همتی، بیان کرد: نگاه کارشناسی وزیر راه و شهرسازی کمک می کند تا بهترین روش برای اسکان موقت مردم را بکار بگیریم.

استاندار با تاکید بر اینکه ابزار مسئولیت سعه صدر است، گفت: اگر کسی به یکباره تمام زندگی خود را از دست می دهد باید به این افراد آرامش بدهیم.

وی تاکید کرد: حضور مسئولان در منطقه موجب آرامش مردم است.

استاندار بیان کرد: اینجا قطب گردشگری است زندگی مردم روی این محور می چرخد و انتظار می رود بحث بازاریان، واحدهای گردشگری و باغات نیز بررسی شود.

 

نظر شما