سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد:

رفع مشکل سرمایه گذاران مهمترین رویکرد کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۳:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷۳
رفع مشکل سرمایه گذاران مهمترین رویکرد کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مهمترین رویکرد کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک، رفع مشکل سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، خراسان جنوبی؛ فرهادی در جلسه کمیسون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان، بر ایجاد تعادل بین مسایل و مشکلات زیست محیطی و درخواست تولید کنندگان در اجرای فعالیت ها تأکید کرد.
وی متذکر شد: طبق قانون، استقرار واحدهای صنعتی در حریم و محدوده شهر ممنوع است و صنایع باید حتی المقدور در شهرک های صنعتی مستقر شوند.
به گفته وی؛ یکی از مواردی که در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، طرح های توسعه ای واحدهای تولیدی است که در گذشته و به هر جهت در حریم شهرها یا در محدوده های شهری استقرار یافته اند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر هدایت و همراهی سرمایه گذاران در تسهیل شرایط گفت: رویکرد ما در همه برنامه ها، همراهی با تولید کنندگان است اما به این نکته هم توجه داریم که این کمیسیون ها، روزنه ای برای دور زدن قانون و سوء استفاده افراد سودجو ایجاد نکند.
فرهادی تصریح نمود: محیط پاک و به دور از هرگونه آلودگی از حقوق قطعی شهروندان است و نباید به واسطه حمایت از یک واحد تولیدی خدشه دار شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ابتکار استاندار در راه اندازی ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک از اعضای ستاد توسعه خاوران هستند و بنا به سیاست های این ستاد، لازم است در بحث های توسعه ای استان، همکاری و همفکری نزدیکی داشته باشیم.
به گفته وی؛ تسهیل شرایط و همراهی با سرمایه گذاران در جریان اخذ مجوزها و استعلامات با استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های قانونی از مهمترین اهداف ستاد توسعه خاوران است.
در این جلسه که با حضور کلیه اعضا برگزار شد، ۵ درخواست رسیده از شهرستان های بیرجند، خوسف، سربیشه و بشرویه مورد نقد و بررسی قرار گرفت . این درخواست ها شامل راه اندازی واحدهای تولید مقوا از ضایعات کاغذ و مقوا، پرورش عقرب، تولید تیرچه و بلوک، ترکیب رنگ و بسته بندی مواد شوینده بود.
شایان ذکر است: طبق ماده۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد. کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک نیز در هر استان با عضویت یکی از معاونان استاندار با تعیین استاندار (رئیس)، مدیرکل محیط زیست(دبیر)، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل سازمان بازرسی و فرماندار شهرستان مربوط به درخواست رسیده تشکیل می شود.

 

نظر شما