معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی:

با جان و سلامت مردم نباید تعارف داشت / خمین تمامی پروتکل های ویژه رنگ نارنجی اعمال کند/ نصب اپلیکیشن ماسک الزام قانونی دارد 

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۳:۲۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۰۳۰۷
با جان و سلامت مردم نباید تعارف داشت / خمین تمامی پروتکل های ویژه رنگ نارنجی اعمال کند/ نصب اپلیکیشن ماسک الزام قانونی دارد 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان، فعلا فروش فوق العاده ویژه نوروز در فروشگاه‌های استان مرکزی نخواهیم داشت.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی  در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری اعتکاف را ممنوع اعلام کرده است، افزود: در جلسات قبل نگرانی هایی اعلام شد مبنی بر اینکه اگر مراقبت نکنیم موارد ابتلا در استان افزایش می یابد و امروز شاهد رخ دادن این اتفاق هستیم به طوری که موارد ابتلا و سرپایی روند افزایشی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی ها، فرمانداران و اعضای ستاد شهرستانی باید موضوع را جدی بگیرند، شهرستان شازند با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان باید تدابیر ویژه داشته باشد، قرار بر این بود که ادارات و سازمان هاو مراکز تجمع، اپلیکیشن ماسک را نصب و اعمال کنند، اما میزان نصب این اپلیکیشن و اعمال آن کمتر از ۲۰ درصد است.

اکرمی با بیان اینکه نصب این اپلیکیشن الزام قانونی دارد تا افراد مثبت در این امکان تردد نداشته باشند، گفت: اسامی اداراتی که به هر دلیلی به این امر توجه نکنند اعلام می شود تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

وی اظهار کرد: فرودگاه اراک در هفته یک پرواز به عسلویه دارد و حتما باید افرادی که در این پروازها رفت و آمد دارند تحت مراقبت بیشتری قرار گیرند، در راه آهن و ترمینال های مسافربری نیز باید مسافران کنترل شوند، هیچ کس منتظر دانشگاه علوم پزشکی نباشد، این وظیفه مسئولان فرودگاه، راه آهن و ترمینال است که مسافران را تحت کنترل داشته باشند.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرداری اراک فکر می کند فقط مسئولیت صدور مجوز برای روزبازارها را دارد، گفت: دیروز بازدیدی از روزبازارهای اراک داشتم، میزان استفاده از ماسک بسیار کم بود در حالی که نظارت با شهرداری است، شهرداری اگر مجوز صادر می کند مسئولیت دارد چنانچه پروتکل بهداشتی رعایت نشود راسا اقدام به جمع آوری روزبازار کند که چنین نکرده است، چرا باید وضعیت روزبازار اراک چنین باشد؟ تعطیل کنند.

وی تصریح کرد: بعضا در شهرستان های محلات، ساوه و زرندیه مسافر خارجی داریم در حالی که در حال حاضر عراق و کشورهای اروپایی درگیر کرونای انگلیسی هستند و باید کنترل بیشتری اعمال شود، همچنین طبق گزارش های دانشگاه علوم پزشکی،  نانوایی ها، رستوران ها، مطب ها و دفاتر پیشخوان پروتکل ها را کامل رعایت نمی کنند، فرمانداران ماموران خود را در محل حاضر کنند و به محض مشاهده طبق مقررات برخوردها اعمال شود، بازرسی ها باید به نتیجه ختم شود، فقط نباید به اعلام آمار بازرسی بسنده کرد.

اکرمی تصریح کرد: دیر بجنبیم و تعارف داشته باشیم وضعیت بدتر می شود، دو هفته پیش اعلام شد که وضعیت در حال بد شدن است و امروز شاهد افزایش آمار هستیم، اگر تعارف داشته باشیم، دو هفته دیگر وضعیت بدتر است، با جان و سلامت مردم نباید تعارف داشت و کوتاهی کرد چراکه ما مسئولیت قانونی داریم و مسئولیت شهرستان ها و وضعیت آنها مستقیما با فرمانداران است.

وی در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: مقرر بود که هر فرماندار دو هفته یک بار جلسه هماهنگی و اجرای طرح داشته باشد، هفته آینده گزارشی از این وضعیت باید اعمال شود تا ارزیابی از شرایط اجرای این طرح در استان داشته باشیم.

اکرمی در خصوص برگزاری فروش فوق العاده فروشگاه ها در آستانه نوروز بیان کرد: تجربه یک ساله نشان داده است، ۸۰ درصد مواردی که در ستاد به جمع بندی می رسد و مصوب می شود، در عمل به اجرای درست نمی رسد به همین دلیل بهتر است که با برگزاری فروش فوق العاده مخالفت شود و فعلا منتفی است.

وی در خصوص نارنجی شدن شرایط شهرستان خمین تصریح کرد: مدیریت هوشمند به این معنی است که با اعلام رنگ بندی ها تمامی پروتکل ها اعمال شود و نیازی به کسب تکلیف و تشکیل جلسه ندارد، در حال حاضر خمین باید تمامی پروتکل های ویژه رنگ نارنجی اعمال کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: روز پنجشنبه در سامانه سامد شنوای مطالبات مردمی بودم، تعدادی از شهرستان خمین تماس گرفتند و اعلام کردند که رییس دانشکده خمین چهارشنبه عصر از شهرستان می رود و شنبه به محل کار باز می گردد، اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، تخلف آشکار است. رییس دانشکده باید مقیم و مستقر باشد و حتی برای مرخصی و ماموریت باید از فرماندار کسب اجازه کند ولی اگر اتفاقی که شهروندان می گویند رقم بخورد قطعا فاجعه است و باید رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به این موضوع رسیدگی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز