جمع آوری ۱۲۴ میلیارد ریال زکات در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۲:۴۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۰۸۶۸
جمع آوری ۱۲۴ میلیارد ریال زکات در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت:تا پایان دی‌ماه امسال در استان ۱۲۴ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد که این میزان زکات در قالب زکات واجب، مستحب و فطریه بود و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این میزان افزایش داشته باشد.

به گزارش برنا؛ علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد شورای زکات و اقامه نماز استان با اشاره به اینکه دبیری شورای زکات استان بر عهده کمیته امداد است، گفت: بودجه کمیته امداد استان ۴۰ درصد منابع دولتی و مابقی منابع مشارکتی است و امسال در حوزه مشارکت مردمی بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال در استان از محل مشارکت مردمی در استان، خارج از استان و خارج از کشور جذب شده است.

او با تاکید بر اینکه بودجه مشارکتی شامل اکرام ایتام، صدقات، زکات است، افزود: میزان مشارکت مردم در امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری بر تبیین ترویج و اشاعه نماز در استان تاکید کرد و گفت: افزایش اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، فرهنگسازی در زمینه نماز و زکات یک اولویت است.

جعفر مردانی گفت: به منظور ترویج فرهنگ نماز در ادارات نیز با هماهنگی ستاد اقامه نماز ۲ مکاتبه با ادارات برای برپایی نماز جماعت انجام شده است.

او به توسعه و تریج فرهنگ نماز در بازار تاکید کرد و گفت: به منظور ترویج فرهگ نماز باید به مدت ۲۰ دقیقه تمام بازار برای برپایی فریضه نماز تعطیل شود.

رییس شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری نیز در این جسله با اشاره به اهمیت ساماندهی به بحث زکات گفت: پنج هزار دفترچه محاسبه زکات در استان طراحی و چاپ و بین عاملان زکات استان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی افزود: در این مدت به منظور فرهنگسازی زکات از طریق رسانه و همچنین روحانیون و مبلغان برنامه‌های مختلف اجرا شده است.

به گفته او، هم‌اکنون ۵۷۸ نفر در قالب مبلغان و عاملان زکات در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۴۲۸ نفرعاملان زکات و مابقی مبلغان زکات هستند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به هفته تربیت اسلامی که از هشتم تا ۱۴ اسفندماه است، گفت: امسال به واسطه شرایط کرونا و تعطیل شدن مدارس تمام فعالیت‌های به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد انجام شد.

فرج‌الله اعرابی افزود:بومی‌سازی بخشنامه وزارتی در خصوص نماز، برگزاری جلسات توجیهی مجازی خاص مدیران مدارس و روسای ادارات، برگزاری ۱۰ مسابقه بزرگ نماز با همکاری ستاد اقامه نماز استان به صورت مجازی با شرکت پنج هزار فرهنگی و دانش‌آموز، فراخوان عکس با عنوان پویش دانش‌آموزی هر خانه یک نماز جماعت و ارسال یکهزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه، برگزاری ۱۶ پیش اجلاسیه نماز در شهرستان‌ها و مناطق آموزشی با موضوع پیوند نماز، مسجد، مدرسه و خانه از طریق بستر فضای مجازی و شبکه شاد اجرا شده است.

به گفته او، تجلیل از ۳۲۰ خادم نماز در مدارس، تشکیل کارگاه تخصصی رابطان و فعالان نماز در مدارس، تشکیل کانال تحصصی نماز در شبکه شاد، برگزاری مسابقه مجازی سیر مطالعاتی موضوع نماز، تولید محتوای دینی و تقویتی و بارگذاری ۵۰۰ اثر در شبکه شاد و کسب رتبه برتر کشوری تولید محتوا، واگذاری مسئولیت مدیریت کانال تخصصی تقلید و مرجعیت در شبکه شاد به استان از دیگر اقدامات در حوزه نماز در مدارس بوده است.

او گفت: توزیع پنج هزار جلد کتاب بوستان احکام برای دانش‌آموزان، اختصاص ۷۰۰میلیون ریال اعتبار برای تجهیز نمازخانه مدارس، برگزاری جشن تکلیف مجازی برای هشت هزار دانش‌آموز استان ، برگزاری مسابقه تولید محتوا و طراحی پوستر اجلاسیه نماز دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز