به دستور استاندار خراسان جنوبی:

چراغ جشن گلریزان در استان روشن شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۲:۵۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۰۸۷۷
با دستور ویژه استاندار، چراغ جشن گلریزان در استان روشن شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری در جلسه برنامه ریزی جشن گلریزان ویژه کمک به دانش آموزان نیازمند استان، برای کمک به تأمین اعتبارات مورد نیاز این مراسم، دستور ویژه صادر کرد.

وی ضمن تبریک ماه سراسر خیر رجب و تشکر از اقدامات بانیان جشن گلریزان به قدمت این مراسم در بیرجند اشاره کرد و توزیع اقلام خریداری شده سال گذشته را در سطح استان ستودنی خواند.

استاندار ، نوعدوستی و کمک های بشردوستانه را از صفات برجسته و بارز ایرانیان خواند و تأکید کرد: مسلمانان و به ویژه ایرانیان به لحاظ فرهنگ غنی، به این مسایل، ورود جدی و پررنگی دارند.

ملانوری ادامه داد: مواردی همچون صدقه، خمس، زکات، وقف و کمک های بشردوستانه از جمله مسایل اعتقادی است که در دین اسلام ابلاغ شده تا در این قالب، افرادی که تمکن مالی دارند،  همنوع خود را یاری دهند.

وی اظهار داشت: انسان ها زمانی به لحاظ روانی ارضا می شوند که حس می کنند توانسته اند دردی از کسی درمان کنند و گرهی از کاری بگشایند.

به گفته وی؛ این کارهای خیرخواهانه که باعث آرامش وجدان می شود، توفیق و نعمتی است که خداوند به افراد پاک هدیه می دهد.

استاندار، ضمن قابل تحسین خواندن همراهی مردم خراسان جنوبی در انجام امور خیر، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، مردم استان، طی یک سال گذشته، بیش از 260 میلیارد تومان به طرح کمک های مؤمنانه و بحث توزیع اقلام مورد نیاز اقشار آسیب پذیر در شرایط کرونایی کمک کرده اند.

ملانوری متذکر شد: این رقم در مقایسه با آمار جمعیتی استان و تأثیری که شیوع بیماری بر درآمدهای مردم داشته، بسیار ارزشمند است.

وی به وضعیت نامطلوب اعتبارات دستگاه های اجرایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: کاهش اعتبارات دولتی ناشی از تحریم ها و سیر نزولی قیمت نفت از یک سو و هزینه های تحمیلی بسیار سنگین به واسطه شیوع کرونا در سطح کشور، طی یک سال گذشته، اعتبارات دستگاه ها را به شدت متأثر ساخته است.

استاندار با تأکید بر این که تداوم چندین ساله جشن گلریزان به واسطه تکیه بر کمک های مردمی است، تصریح نمود: پایه گذاری چنین برنامه هایی بر مبنای کمک های دولتی به جهت فراز و نشیب هایی که وجود دارد، پایداری ندارد .

ملانوری خاطرنشان کرد: با همه مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد،دستگاه های متولی را مکلف می کنیم که در این امر خداپسندانه که بدون تردید گره گشایی از مشکلات مردم استان را به همراه دارد، همراهی نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز