با همکاری دستگاه قضا استان:

در برخورد با تخلفات بیش از ۵۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه ها آزاد سازی شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۳:۵۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۴۰۹۵۰
در برخورد  با تخلفات بیش از ۵۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه ها آزاد سازی شد
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال با همکاری دستگاه قضا بیش از ۵۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با تخلفات آزاد سازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ رسول فرهادی در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام رئیسی برگزار شد به نمایندگی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص مشکلات زیر ساختی در طرحهای اجرایی و انتظارات ادارات دولتی از دستگاه های قضایی به ارایه مطلب پرداخت وی با اشاره به پتانسیل های آب استان، بیان کرد: با وجود میزان بارش خوب در استان بالغ بر ۸.۱۸ میلیارد متر مکعب آب تولید می شود که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این مقدار روان آب ۱.۱ میلیارد مترمکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حدود کمتر از ۱۰ درصد از میزان بارشی که در استان وجود دارد بعنوان تخصیص در اختیار استان قرار گرفته است.

فرهادی عنوان کرد:از تخصیص داده شده نیز میزان آب برداشتی در استان بخاطر کمبود زیر ساختها و نبود تاسیسات مهار آب به کمتر از ۶۱۶ میلیون متر مکعب می رسد که در اجرای طرحهای صنعتی و اشتغال زا عدم استفاده از منابع آب از معضلات اجرای طرح های بزرگ خواهد بود و در اشتغالزایی وکاهش جرم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: که از این مقدار حدود ۱۶۰ میلیون متر مکعب از طریق چاه ها و مابقی حدود ۴۵۸ میلیون متر مکعب  از طریق موتور تلمبه ها و شبکه ها و اراضی پایاب سد کوثر می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: ، تمام این اقدامات  و ایجاد سدها و تاسیسات آبی در استان همگی بعد از  انقلاب اسلامی صورت گرفته است و نقطه عطف این اقدامات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ به استان بوده است.

فرهادی بیان کرد:  امسال باهمکاری دستگاه قضا در استان در برخورد با تخلفات آزاد سازی ۵۵/۱ هکتار  از اراضی بستر و حریم رودخانه ها در استان آزاد سازی را انجام دادیم.

وی افزود: این میزان آراد سازی که امسال صورت گرفته در مقایسه با عملکرد کل ادوار گذشته شرکت آب منطقه ای استان رشد قابل توجهی  داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در گذشته در این دستگاه ۲۷۰ حلقه چاه غیر مجاز پر شده بود که تنها امسال تا کنون بالغ بر ۸۶حلقه چاه غیر مجاز پر شده است.

فرهادی اضافه کرد: در خصوص اجرای احکام قضایی و همراهی دستگاه قضا  از زحمات دستگاه قضا دراستان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر می نمایم .

وی با اشاره به درخواست مدیران دیگر در استان گفت: با توجه به ضرورت اقدامات و تصمیمات در شرایط بحرانی از یک‌سو و از سوی دیگر ابلاغ برخی قوانین و بخشنامه ها  محدودیت هایی  بوجود می آید که بعضا ازشجاعت مدیران می کاهد.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمانی که ما باید  اعتباراتی را در اختیار داشته باشیم و آن را نداریم در برخی حوادث دچار خسارت می‌شویم .

وی با ذکر مثالی عنوان کرد: در سیلی که سال ۹۷ و ۹۸ در استان رخ داد اگر سد تنگ سرخ بالا دست شهر بود خسارتهای میلیاردی به وجود نمی آمد و پرونده های قضایی علیه مدیران تشکیل نمی شد.

وی افزود: پرونده‌هایی در محاکم قضایی وجود دارد و باعث محکومیت دستگاه های اداری شده ، انتظار می رود دستوری صادر کنید تا اعمال داوری را طبق ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان به مجمع داوری فنی عالی استان ها واگذار شود تا بررسی صورت‌گیرد.

همچنین وی خواستار اعمال ماده ۴۷۷ برای پرونده‌های قضایی مختومه و اعمال بندج ماده ۲۴ قانون الحاق مقررات مالی دولت مبنی بر استمهال ۱۸ ماهه در صورت محکومیت ادارات دولتی در محاکم قضایی شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز