استاندار خراسان جنوبی:

وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات رعایت اصل بیطرفی و تکیه بر قانون است

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۰:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۱۲۵۸
وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات رعایت اصل بیطرفی و تکیه بر قانون است
ستاد انتخابات خراسان جنوبی، با معرفی اعضای ستاد انتخابات در استان فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد انتخابات استان گفت: در آستانه برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری ، شورای اسلامی شهر و روستا و در برخی از حوزه های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری هستیم و بر اساس برنامه تعیین شده ، الان زمان شکل گیری ستاد های انتخابات در استان هاست.
وی به موضوع تعیین سرنوشت مردم در سایه دموکراسی به عنوان یکی از شعارهای بزرگ انقلاب اشاره کرد و گفت: در طول سال های گذشته، شاهد برگزاری انتخابات های بزرگی بوده ایم و امروز نیز در شرایط حساس جهانی و سخت کرونایی در آستانه انتخاباتی سرنوشت ساز قرار داریم.
استاندار تصریح نمود:مردم با دادن رأی آری به جمهوری اسلامی انتخابات ها را شروع کردند و تا امروز ۳۷ انتخابات در کشور با مشارکت بالای مردم  برگزار شده زیرا  سرنوشت مردم باید با  رأی خود آنها رقم بخورد.
ملانوری انتخابات سال آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: در پی این انتخابات، شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان های محلی شکل می گیرند که شاید یکی از مهمترین جایگاه های استقرار حکومت مردمی است چرا که مردم در جوامع روستایی، عشایری و شهری، نخبگان خود را انتخاب نموده، سرنوشت چهار ساله توسعه و عمران محلی خود را به آنها می سپارند.
وی با اشاره به جایگاه ارزشمند شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: شوراهای اسلامی به لحاظ قانونی و دینی و در فرهنگ ایرانی جایگاه بسیار ارزشمندی دارند، زیرا تبلور ارزش شور و مشورت و خرد جمعی هستند.
استاندار شوراهای اسلامی شهر و روستا را حلقه وصل بین مردم و نظام  دانست و گفت: جایگاه شور و مشورت و کار شورایی هم در اعتقادات دینی و هم در قانون ما از جایگاه رفیعی برخوردار است.
ملانوری ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری به جهت راهکاری برای انتخاب بزرگترین مدیر اجرایی کشور، اهمیت بسزایی دارد و مردم  پای صندوق های رأی می آیند تا مدیریت اجرایی کشور از دولتی به دولت دیگری با برنامه های جدید منتقل گردد.
وی با تأکید بر این که قوه مجریه بسیار مهم و سرنوشت ساز است، تصریح نمود: در راستای برگزاری  انتخابات، دو موضوع ورود نخبگان به عرصه رقابت ها و مشارکت حداکثری مردم، همواره در کلام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مورد تأکید است.
به گفته وی؛ رئیس جمهور به عنوان ریاست قوه مجریه در کشور با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود.
استاندار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص حق الناس بودن رأی مردم گفت: بر اساس نظر ایشان، رأی و نظر مردم از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و باید در جهت حفظ و حراست آن کوشید.
ملانوری به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: این دومین انتخابات مهمی است که پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در طلیعه گام دوم انقلاب برگزار می نماییم.
وی با تأکید بر این که انتخابات ریاست جمهوری در همه دوره ها مهم  بوده خاطرنشان کرد: برآورده کردن نیازها در کشور به عهده قوه مجریه است و  و این قوه، مجری قانون است  و قوانینی که  در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، توسط شورای نگهبان تأیید می شود را اجرا می نماید.
به گفته وی؛ انتخابات ریاست جمهوری به معنای انتقال قدرت است، زیرا با این انتخاب، قدرت و مدیریت اجرایی کشور از دولتی به دولت دیگر منتقل می شود  و برنامه و  تیم جدید با برنامه های نو، حوزه اجرایی را به دست می گیرند و سرنوشت ۴ ساله کشور را رقم می زنند.
استاندار اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف سازمانی وزارت کشور، برگزاری انتخابات است و در این راستا ما باید همه توان  و ظرفیت خود را در هر چه بهتر برگزار کردن انتخابات بکار گیریم.
ملانوری به وظایف مجریان انتخابات اشاره کرد و گفت: وظیفه  مجریان انتخابات این است که با رعایت اصل بیطرفی، طوری اقدام کنند که رفتار، سخن و اقدامشان شائبه طرفداری از جریان سیاسی خاصی را ایجاد ننماید.
وی هم افزایی مجریان انتخابات با هیئت‌های نظارت را خواستار شد و گفت: در این دوره دو هیئت نظارت داریم که اولی هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری است که زیر نظر شورای نگهبان می باشد و هیئت نظارت دوم بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت دارد که زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می کند.
استاندار سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت  را به عنوان شاخصه های برگزاری انتخابات اعلام کرد و ادامه داد: دو موضوع سلامت و امنیت انتخابات بر عهده ماست و تلاش می نماییم انتخابات در فضایی امن و با سلامت کامل برگزار شود، البته در زمینه رقابت و مشارکت ما هم می توانیم سهمی داشته باشیم اما وظیفه ما نیست.
ملانوری ادامه داد: در بحث مشارکت در انتخابات نخبگان، گروه های سیاسی، فعالان اجتماعی و مدنی و... مؤثرند ولی ما نیز می توانیم با فعال سازی گروه‌های نخبگی در این موضوع نقش آفرین باشیم.
وی افزود: انقلاب هر توفیقی که داشته در سایه حمایت و مشارکت مردم بوده است، چرا که مردم در همه بزنگاه‌ها همراه نظام بوده اند.
استاندار، انتخابات را حماسه سیاسی بزرگی خواند و ادامه داد: خلق یک حماسه با مشارکت جدی مردم و با فضای سیاسی با نشاط شکل می گیرد و قطعاً در این دوره هم مردم با حضور در پای صندوق های رأی مثل همیشه پشتیبان نظام و رهبری خواهند بود و با  رأی بالای خود، دولتی مقتدر شکل خواهند داد.
به گفته وی؛ اقتدارنظام در سایه پشتیبانی مردم شکل می گیرد لذا همه باید تلاش نمایند تا نشاط سیاسی بر جامعه شکل بگیرد و مشارکت جدی و فعال تری رقم بخورد.
وی به لزوم تسلط اعضای ستاد بر قوانین انتخابات تأکید کرد و افزود: اعضای ستاد انتخابات باید قوانین برگزاری انتخابات را به روز مورد مطالعه قرار دهند زیرا هر چه بیشتر  به آموزش  در این زمینه توجه نمایند در اجرای انتخابات موفق تر خواهند بود.
استاندار به اهمیت ورود نخبگان به عرصه انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: نخبگان جامعه باید به منظور شرکت در این رقابت، پا به عرصه انتخابات بگذارند تا کسانی که توانایی و انگیزه خدمت در حوزه توسعه و عمران شهری و روستایی دارند و از اقبال عمومی نیز برخوردارند، انتخاب گردند، تا انقلاب در چله دوم خود، چرخ توسعه  را با گام هایی استوار تر بردارد.
ملانوری از اعضای ستاد انتخابات استان خواست همه نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برگزاری انتخابات پرشور در استان را مهیا نمایند.
شایان ذکر است: در این نشست با حکم استاندار «ناصر خوش خبر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان و «مهدی قهرمانی» مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی معرفی شدند.
همچنین طی احکام جداگانه‌ای «محمد حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار به عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان، «شهرام حیدرزاده» مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری به عنوان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات، «عباسعلی ملکی» مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری به عنوان رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات، «احمد علیزاده بیرجندی» مدیرکل حراست استانداری به عنوان رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات و «محمدرضا دبیری» مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات معرفی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز