مدیرکل امور زکات کمیته امداد:

۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد/ رسانه ها در فرهنگ سازی جمع آوری زکات همکاری و همراهی لازم را داشته باشند/ اعطا کمک بلاعوض کمیته امداد به مددجویان زلزله زده دنا

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۱:۵۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۱۴۹۵
۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد/ رسانه ها در فرهنگ سازی جمع آوری زکات همکاری و همراهی لازم را داشته باشند/ اعطا کمک بلاعوض کمیته امداد به مددجویان زلزله زده دنا
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حجت الاسلام والمسلمین مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه زکات واجب مستحب فطریه و کفارات است اظهار داشت: این مبلغ فقط در بحث دبیرخانه شورای زکات است و گاهی خود مردم خودشان زکات را به فرد نیازمند می دهند.

مهری افزود: سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ ماهه سال ۱۷ میلیارد تومان است که به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند .

وی تصریح کرد: در کشور بیش از ۷۰ درصد این مبالغ برای محرومین و نیازمندان صرف می شود،تهیه جهیزیه،تأمین هزینه های درمان،در ساخت و تعمیر مسکن، کمک تحصیل ، موضوعات معیشتی و مددجویان است و حدود ۳۰ درصد برای پروژه های عام المنفعه حسینه ها، کتابخانه ها، راه های روستا، پل و ...است.

مهری در خصوص هزینه کرد از محل زکات گفت: در ۹ ماهه سال جاری در سطح کشور ۸ هزار و ۱۳۵ مورد جهیزیه پرداخت کردیم ۲۸۱ هزار و ۳۰۷ مورد بحث درمانی داشتیم، در بحث تحصیل ۳۸ هزار و ۳۸۹ مورد کمک رسانی تحصیلی داشتیم در بحث تبلت ، شهریه ها، پک های آموزشی و ...بوده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در ادامه گفت: ۸۳ زندانی را در کشور از محل زکات مردم آزاد کردیم و  ۲ هزار و ۹۱۱ مسکن احداثی برای فقرا داشتیم ۵ هزار و ۲۹۴ مسکن مرمتی و بازسازی داشتیم، ۱ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۶۵ نفر کمک های معیشتی داشتیم.

مهری با اشاره به شرایط خاص سال جاری با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: امسال بسیاری از مبالغ زکات صرف خرید لوازم آموزشی غیرحضوری مانند تبلت‌ برای دانش‌آموزان نیازمند شده است.

وی تصریح کرد: تلاش متولیان زکات در کشور معرفی کارکردهای زکات به عنوان نظام مالیه اسلام به مردم است تا این امر الهی در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شود.

مهری اضافه کرد: اگر دستاوردهای زکات در جامعه اسلامی در بین مسلمانان، در بین مودیان و در بین کسانی که حتماً باید زکات پرداخت کنند برای مردم و جامعه اسلامی گفته شود فریضه اسلامی زکات به خوبی نشر و گسترش پیدا می کند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با انتقاد از اینکه بعضی از دستگاهها و نهادها وظیفه خود را درباره زکات به خوبی انجام نمی‌دهند گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و متولی زکات در کشور دست به دست هم بدهند می‌توان این فریضه الهی را در جامعه احیا کرد.

وی در خصوص شرایط زکات در کشور گفت:باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری انجام شود، رسانه ها در جمع آوری زکات باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند چرا که  احیا و ترویج زکات همواره مورد تاکید رهبر است وباید با تبیین، ترویج، اعتماد و شفاف سازی فرهنگ زکات را در کشور نهادینه کنیم.

مهری با اشاره به اینکه سیاست‌های کمیته امداد حمایت از اقشار آسیب پذیر است، گفت: در موضوع زلزله شهرستان دنا اولویت امدادرسانی کمیته امداد با مددجویان این نهاد بوده، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند در موارد مختلف امداد رسانی می‌شوند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور خاطرنشان کرد: خانواده‌های آسیب دیده در زلزله متناسب با آسیب‌های وارد شده دسته بندی شده‌اند و در اسکان دائم و موقت، تهیه اقلام امدادی نظیر چادر، پتو، وسایل گرمایشی و کمک‌های معیشتی به این خانواده‌ها کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: برای خانواده‌های مددجوی کمیته امداد آسیب دیده در زلزله سی سخت امکان اسکان موقت از طرف کمیته امداد فراهم می‌شود و این مددجویان می‌توانند در جایی اسکان موقت داشته باشند و اجاره آن را کمیته امداد بر عهده خواهد گرفت.

مهری با اشاره به اینکه کمیته امداد تا تعیین تکلیف قطعی اسکان مددجویان کمیته امداد آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا در کنار آنها خواهد بود، گفت: کمک‌های بلاعوض برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده و به آنها پرداخت می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز