فرماندار گچساران مطرح کرد:

در قالب طرح محدودیت‌های کرونایی ۹۵ درصد مردم شهرستان گچساران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۷:۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۹
در قالب طرح محدودیت‌های کرونایی ۹۵ درصد مردم شهرستان گچساران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند
فرماندار گچساران گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از ۹۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را در قالب طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علیرضا اتابک در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: هم اکنون وضعیت گچساران نارنجی می باشد و روند بیماری کرونا در بیمارستان های این شهرستان از حالت نزولی خارج شده است.

وی تصریح کرد: ۱۴ هزار و۱۲۸ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که چهار هزار و ۳۸۳ نفر از آنها به کرونا مبتلا شدند.

اتابک ادامه داد: تاکنون ۹۰ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند.

وی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در گچساران ؛گفت: اسفندماه امسال ۱۹۵ مورد تست سریع کرونا در این شهرستان گرفته شد که جواب ۲۶ نفر از آنها مثبت بوده است.

اتابک اظهار داشت:۲ هزار و ۵۴۳ آزمایش سریع تشخیص بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در این شهرستان انجام شد که ۳۹۵ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود طرح شهید سلیمانی در این شهرستان هرچه بهتر اجرا شود و اظهارداشت:  بیماریابی، جداسازی بیماران و ناقلان کرونا و آموزش مردم و مبتلایان، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع ‌رسانی و فرهنگ‌ سازی از اهداف این طرح است.

اتابک با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی افزود: برای پیشگیری از آغاز موج چهارم بیماری کرونا  ضروری است که همه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همواره مد نظر داشته باشند.

وی افزود: اکنون وضعیت استان های همجوار گچساران از نظر ابتلا به کرونا خوب نیست و در موقعیت موجود گچساران از نظر شیوع کرونا باید با حساسیت بیشتر مدیریت شود.

اتابک ابراز کرد: تالارهای پذیرایی یکی از مکان های پرخطر هستند که به دلیل فرهنگ سنتی مردم و عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تمام اماکن گردشگری، تاریخی و اقامتی شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

اتابک افزود: بسته شدن تمامی ورودی‎های شهر دوگنبدان و تعطیلی آرامستان دوگنبدان در اولویت کاری شهرداری دوگنبدان قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان باید بدانند که اعمال محدودیت‌ها تنها به خاطر حفظ جان و سلامت آنان انجام می‌گیرد و برای غلبه بر این ویروس نیز به همکاری و همراهی آنان همانند گذشته، نیازمندهستیم. 

اتابک از بی توجهی برخی از دستگاه های اجرایی به رعایت نکردن پروتکل ها و محدودیت های کرونایی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در شرایطی که وضعیت کرونایی شهرستان نارنجی شده  و انتظار می رود بیش از پیش پروتکل های بهداشتی از سوی دستگاه های اجرایی و اصناف رعایت شود.

فرماندار گچساران افزود: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت گروه‌های سه و چهار شغلی، مراکز تجمعی مانند مراکز خرید و تجاری سربسته  و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی در شهرهای نارنجی ممنوع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز