مطالبه اصلی خراسان جنوبی از دولت

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۵:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۲۲۲۴
انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است
استاندار خراسان جنوبی : انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان ، مطالبه مهم و اصلی ما از دولت است.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، ملانوری در حاشیه سمینار استانداران منطقه شرق کشور که با حضور استانداران خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، یزد ، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات خراسان جنوبی از دولت   در این سمینار، موضوع انتقال آب بود.

وی با تأکید بر شرایط تقریباً مشابه در استان‌های شرقی کشور، افزود: زمانی که به عنوان شش استان، مطالباتی از دولت داشته باشیم، نفوذ بیشتری داریم.

استاندار گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی چندین ساله و تشدید شرایط کم آبی در استان‌های شرقی کشور و از طرفی نیاز بخش‌های توسعه‌ای، اجرای انتقال آب از دریا بهترین گزینه است.

ملانوری از افتتاح طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان خبر داد و متذکر شد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به سمت یزد در حال اجراست و ما نیز مطالبه خود را برای انتقال آب از دریای عمان مطرح کردیم تا زودتر شاهد اجرای این امر باشیم.

به گفته وی مطالبه استان، گزینه‌های انتقال آب از دو حوزه دریای عمان و خلیج فارس است که با اجرای آن شاهد توسعه هر چه بیشتر صنعت و کشاورزی باشیم.

وی آب را از اولویت‌های استان خراسان جنوبی دانست که باید به نحو احسن تأمین شود.

استاندار بازگشایی مرز‌ها را از دیگر مطالبات استان در این سمینار عنوان کردو گفت: در زمینه جمع‌بندی مطالبات استان‌ها و فعالیت بیشتر مرزها، بازگشایی بازارچه‌ها نیز پیگیری شد.

ملانوری افزود: برای خراسان جنوبی، درخواست بازگشایی بازارچه‌های یزدان، دو کوهانه و گلورده را ارائه کردیم تا با فعالیت این بازارچه‌ها، کمک بزرگی به اشتغال و توسعه استان شود.

وی گفت: هماهنگی و هم افزایی بین استان‌های همجوار در منطقه شرق، می‌تواند بهره برداری از کریدورها، منابع، محور‌های مواصلاتی، ظرفیت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی، مرز و به ویژه بندر چابهار را تسهیل کند.

 

نظر شما