خراسان جنوبی پایلوت طرح گردشگری عشایر

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۴:۵۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۲۲۲۶
خراسان جنوبی پایلوت طرح گردشگری عشایر
خراسان جنوبی به همراه ۳ استان دیگر به عنوان پایلوت طرح گردشگری عشایر انتخاب شد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی،  مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایران در نشست هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های دامداران متحرک ایران در بیرجند گفت: خراسان جنوبی به لیست سه استان کرمانشاه، اردبیل و فارس به عنوان نمونه‌های طرح پایلوت گردشگری عشایر افزوده می‌شود.

خرم افزود: در این طرح محلات عشایری استان به مکان‌هایی برای گردشگری تبدیل خواهند شد. 

وی گفت: عشایر برای تامین زندگی خود نباید تنها متکی به گوشت دام باشند و اکنون که تعداد دام‌های عشایر با کاهش روبرو شده، باید سایر فرآورده‌های دامی نیزمورد استفاده اقتصادی عشایر قرار گیرند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایران گفت: حلاجی، کاردینگ، ریسندگی، بافندگی و رنگرزی خدماتی هستند که می‌شود برای عشایر ایجاد درآمدزایی شود، ولی بیشتر باید در زمینه روش‌های فروش کالا‌های عشایری اتفاقاتی انجام شود.

خرم در ادامه بررسی توانمندی‌های اقتصادی عشایر استان خراسان جنوبی افزود: در مبحث گیاهان دارویی باید با برند سازی و اعطای تسهیلات شرایط را برای عشایر جهت ورود به این عرصه مهیا کرد.

وی در خصوص روغن گیری از پشم دام عشایر که موضوع اصلی این نشست بود گفت: ما آمادگی داریم با بررسی دقیق و کارشناسانه و اینکه آیا این طرح برای استان و سرمایه گذار توجیه اقتصادی دارد یا خیر، آن را در استان خراسان جنوبی اجرا کنیم و به همین دلیل نیز امروز با اعضاء هیات مدیره اتحادیه مرکزی به اینجا آمده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز