رئیس دانشگاه علوم پزشکی :

کرونایی انگلیسی به اراک رسید

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۲۱:۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۲۳۹۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در اراک خبر داد و گفت: این مورد به معنای ایجاد ترس و وحشت در استان مرکزی نمی باشد بلکه نشان از این است که مردم باید در رعایت پروتکل ‌های بهداشتی بیشتر دقت نمایند تا از شیوع این ویروس و ایجاد همه گیری جدید در استان مرکزی جلوگیری به عمل آورده شود. 

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سیدمحمد جمالیان در گفتگو با خبرنگاران  افزود: در صورت مشاهده هر گونه مورد مثبت جدید از ویروس کرونای انگلیسی حتما به اطلاع و استحضار مردم عزیز خواهد رسید و دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مورد موضعی شفاف خواهد داشت .

 او افزود: اولین مورد مشاهده شده در استان مربوط به شخصی می باشد که در روزهای گذشته سابقه سفر به استان خوزستان را داشته است .

دکتر جمالیان گفت: نتایج آزمایشات و بررسی ها در اراک نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی می باشد که این امر با ارسال نمونه به انستیتو پاستور تهران دقایقی پیش تایید شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشخص شدن نتایج آزمایشات، تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه ای قرار گرفتند.

او افزود: از مردم استان مرکزی درخواست داریم که از سفر به شهرهای هم جوار در این ایام به جد خودداری نمایند، به خصوص استانهایی که موارد کرونای انگلیسی در آن مشاهده شده است.

دکتر جمالیان گفت: از فردا همکاران مرکز بهداشت شهرستان اراک با استقرار در ایستگاه راه آهن تمامی مسافرانی را که قصد ورود به شهر اراک را دارند مورد معاینه قرار می دهند و تست شناسایی سریع بیماران کرونایی (رپید) در مکان راه آهن انجام خواهد پذیرفت .

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: اگر ویروس کرونای انگلیسی شیوع پیدا کند ، بسیار شرایط سخت تر از موج های قبلی کرونا خواهد شد و امروز رنگ خطر دیگری در استان مرکزی به صدا در آمده است .

جمالیان از مردم خواست استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در مکان های پرازدحام پرهیز نمایند؛ زیرا سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از موج های قبلی کرونا است. 

نظر شما