استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ هموطنی به عنوان امدادرسان به شهر سی سخت سفر نکند/راه اندازی کمپ کانکسی در مناطق زلزله زده

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۱۴:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۳۱۲۰
هیچ هموطنی به عنوان امدادرسان به شهر سی سخت سفر نکند/راه اندازی کمپ کانکسی در مناطق زلزله زده
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا هیچ هموطنی به عنوان امداد رسان به شهر سی سخت سفر نکند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت بحران استان که در محل شبکه بهداشت شهرستان دنا برگزار شد، اظهار داشت: این مردم در مدت چند ثانیه ثمره یک عمر تلاش خود را از دست دادند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ما موظف به ارائه خدمت به مردم هستیم، عنوان کرد: بنده و فرمانده سپاه، مدیرکل اطلاعات و سایر مدیران دستگاه های خدمت رسان نخستین کسانی بودیم که در محل وقوع زلزله حاضر شدیم.

وی با تاکید بر اینکه ما قدر شناس مردم هستیم و تا  بهبود شرایط در کنار این مردم حضور داریم، بیان کرد: همه مسئولان دنا کمک کردند مسئول کم کار نداشتیم.

کلانتری با اشاره به اینکه مردم در خانه های خود مشغول زندگی عادی بودند و این زلزله ظرف ۵ ثانیه طول کشید، گفت: در شرایط بحرانی باید رفتاری متناسب با این شرایط داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی مردم و سعه صدر آنها در برخورد با این حادثه، افزود: از خدمات و زحمات همه مسئولان استانی و به ویژه مسئول شهرستان دنا و اعضای شورای تامین تقدیر و تشکر می کنم.

کلانتری با تاکید بر اینکه مسئولان همه پای کار بودند، بیان کرد: این محور بندی با نظر مسئولان شهرستان انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تقسیم شهرستان به ۹محور و آماده باش ۹ تیم در شهر سی سخت، بیان کرد: با جدیت پیگیر رسیدن محموله های کمکی به دستم مردم هستیم. 

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی جمعیت هلال احمر شهرستان دنا، گفت: برخی از مسائل را در مناطق طایفه ای و عشایری شاهد هستیم اما کم کاری، بی تعهدی و بی مسئولیتی نسبت به مردم دنا نشده است.

کلانتری با تاکید بر اینکه فرماندار مسئول و بیش ترین بار روی دوش وی است، تصریح کرد: همه مدیران شهرستان باید با فرماندار هماهنگ باشند چرا که اگر هماهنگی ها شکل بگیرد، دغدغه ها برطرف می شود.

استاندار با اشاره به اینکه کشور ایران زلزله خیز است، عنوان کرد:باید قدرت شفافیت و صداقت با مردم را داشته باشیم و مسائل را با مردم در میان بگذاریم.

وی خواستار انجام تقسیم بندی های لازم برای خدمات رسانی بهتر به مردم از سوی فرماندار شد.

کلانتری با بیان اینکه زلزله در شهر سی سخت و چند روستای اطراف اتفاق افتاده است، بیان کرد:  تمام گروه های جهادی و موسسات خیریه که به شهرستان دنا  مراجعه کرده اند باید شناسنامه دار شده و این گروه ها با دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری هماهنگ باشند.

نماینده عالی دولت در استان، ابراز کرد: همه کمک ها مال مردم زلزله زده است و ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان باید با فرمانداری هماهنگ باشند و دوباره کاری نشود و در این خصوص ساماندهی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر خودش محور است و برای خدمات رسانی مدل داشت، بیان کرد: ولی براساس مدل ما عمل کردند.

کلانتری با تاکید بر اینکه دپو کردن چادر خیانت به مردم و نظام است، تصریح کرد: این چادر برای مردم ارسال شده است.

وی افزود: اگر به خانواده های پر جمعیت  حتی سه چادر تحویل شود مشکلی وجود ندارد ولی وجود ۱۰ چادر در یک منزل ظلم به سایر زلزله زدگان است.

کلانتری گفت: افرادی به دنبال زیر سوال بردن خدمات نظام و زحمات و تلاشهای انجام گرفته هستند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سیستم دارد، گفت: در صورت کم کاری مسئولی به طور قطع با آنها برخورد می کنیم.

کلانتری با اشاره به اینکه باید ضعف ها و انتقادات مطرح شود، عنوان کرد: ما از هرگونه کمکی استقبال می کنیم.

وی ضمن تقدیر از نیروی انتظامی و سپاه و همه دستگاه‌های خدمات رسان . اجرایی و نیروهای پرتلاش امدادی ،بیان کرد: نیروی راهور با مدل جدید ترافیک شهر را مدیریت کنید.

کلانتری ضمن تقدیر از زحمات و خدمات شبانه روزی صداوسیما،خبرنگاران و همه اصحاب رسانه گفت: انتظار می رود کمک های همدلانه و وفاق و اتحاد مردم و مسئولان از سوی همه رسانه ها به تصویر کشیده شود و از سیاه‌نمایی و نا امید کردن مردم خودداری شود. 

وی تاکید کرد: مسئولان به علت حضور مستمر در بین مردم باید رپید تست (تست سریع کرونا) را به صورت مرتب انجام دهند.

کلانتری با تاکید بر اینکه به نیروی انسانی نیاز نداریم، عنوان کرد: شیوع ویروس انگلیسی در استان های خوزستان، اصفهان و فارس وضعیت را خطرناک کرده و ما در محاصره ویروس انگلیسی قرار داریم  و باید برای جلوگیری شیوع کرونا خیلی مراقبت کنیم.

وی گفت: تامین امنیت محموله ها کار مهمی است و تاکنون حتی یک مورد سرقت محموله در استان نداشتیم.

کلانتری بر عدالت توزیع در اقلام به مردم تاکید کرد و افزود: از توزیع پراکنده اقلام خودداری شود.

وی بر هماهنگی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: آمار خانه های تخریبی در سطح شهر سی سخت مشخص شده است و به بنیاد مسکن تحویل داده می شود و خدمات را طبق این آمار ارائه می کنیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه تا فردا آمار واحدهای تعمیری مشخص می شود، گفت: برای تشکیل پرونده مردم از طریق سامانه دعوت می کنیم. 

وی با اینکه دولت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث، بازسازی و نوسازی شهرستان دنا ابلاغ کرده و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است، عنوان کرد: خانه هایی که ۱۰۰ درصد تخریب شده است ۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقت به آنها تحویل می دهند.

کلانتری تصریح کرد: مبلغ ۲۰ میلیون تومان به کسانی که کانکس تحویل بگیرند، پرداخت می شود. 

وی با تاکید بر اینکه اردوگاه اسکان اضطراری همان شب زلزله راه اندازی شد، بیان کرد: مردم از این اردوگاه استقبال نکردند.

کلانتری از راه اندازی کمپ کانکسی در شهر سی سخت خبر داد و گفت: این کمپ در ۲ سایت سپاه و آموزش و پرورش برقرار است.

وی کاظمی را به عنوان نماینده تام الاختیار ستاد بحران استان معرفی کرد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، افزود: بسیج جامعه پزشکی کمک های بسیاری انجام داده است و زحمات آنها قابل تقدیر است.

وی از پرداخت قسط اول ۱۰ میلیون تومانی به  ۱۳۵ نفر از مردم زلزله زده خبر داد.

وی بیان کرد: افراد اندکی بودند مانع خدمات رسانی به مردم می شدند نباید از این افراد بگذریم.

کلانتری، اظهار داشت: اینجا همه یک تیم هستیم و باید در خدمت به مردم باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین بحران ها را پشت سر گذاشتیم، گفت: تنها شورای تامین در کشور بودیم که رئیس شورای امنیت تک تک اعضا را مورد تقدیر قرار داد.

کلانتری، گفت: انتظار داریم با انرژی بیشتر در بین مردم باشید و در صورت بروز کوچک ترین مشکلی حضور فعال داشته باشید و نیروها در منطقه مستقر باشند.

استاندار با تاکید بر اینکه تیم تعمیرات آب، برق، گاز،مخابرات و درمانی در منطقه زلزله زده مستقر باشند، گفت: ساماندهی وضعیت روستاها در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.

 

نظر شما