رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

دامنه کرونای انگلیسی در  استان‌های کشور رو به گسترش دارد / پذیرش مسافر در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی ممنوع است 

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۳:۳۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۳۹۴۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس نتایج قطعی آزمایشگاهی تاکنون پنج مورد مثبت کرونای انگلیسی در استان مشاهده شده که چهار مورد در شهرستان اراک و یک مورد در شهرستان تفرش بوده  است.

به گزارش برنا از اراک، سید محمد جمالیان در نشست پدافند زیستی استان افزود: مبتلایان به کرونای انگلیسی در شهرستان اراک به دلیل حضور مهمان از استان خوزستان آلوده شده بودند و بیمار ساکن تفرش نیز در تماس با  مهمانانی از استان تهران به این بیماری مبتلا شد.

وی ادامه داد: دامنه ویروس کرونا از نوع انگلیسی در  استان‌های کشور رو به گسترش دارد و با توجه به اینکه این گونه مهاجم‌تر و شدیدتر است می‌طلبد مردم با رعایت موازین بهداشتی از فراگیری آن پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک قدرت سرایت‌پذیری بالا را از جمله خصوصیات ویروس کرونای انگلیسی دانست و گفت: در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی این بیماران می توانند تمام استان را درگیر کنند.

جمالیان با یادآوری کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ در هفته نخست اسفندماه امسال  در استان مرکزی، گفت: دلایل این موفقیت در دست بررسی است اما به نظر می‌رسد که اجرای طرح شهید سلیمانی و شناسایی بیماران در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی استان نقش موثر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حضور شهروندان استان خوزستان به‌صورت فصلی در شهرستان شازند از جمله نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان است و با وجود تعطیلی پیست اسکی، افرادی از استان‌های جنوبی کشور برای اسکی در اطراف این مکان در شهرستان حضور می‌یابندکه نیاز است اقدامات و محدودیت‌های لازم در این راستا اعمال شده و با افزایش همکاری نیروی انتظامی از حضور افراد برای اسکی در این منطقه جلوگیری شود.

جمالیان افزود: پذیرش مسافر در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها نوروز ممنوع است چرا که به شدت در شیوع بیماری کرونا نقش دارد و  همچنین باید در سایه تمهیدات و برنامه‌های مناسب از حضور و تجمع در شعب بانک‌های استان مرکزی در هفته‌های پایانی سال جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: ۱۰۱ دز واکسن کرونا در مرحله نخست و ۸۹۰ دز در مرحله دوم به این شهرستان وارد شد که در گام اول برخی کادر ویژه درمان بیماری کرونا این شهرستان و در مرحله دوم کادر درمان سایر شهرستان‌ها واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تاکنون واکسن برای واکسیناسیون سالمندان به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اراک تحویل نشده‌است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز