سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ایمن سازی راه های روستایی در قالب طرح مشترک راهداری و پلیس راه استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۰:۰۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۴۳۲۸
ایمن سازی راه های روستایی در قالب طرح مشترک راهداری و پلیس راه استان
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر ایمن سازی راه های روستایی، در قالب طرح مشترک راهداری و پلیس راه استان تأکید نمود.

 به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ فرهادی با تأکید بر این مطلب در ششمین جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خاطر نشان کرد: در ارتباط با راه‌های روستایی، طرح مشترکی بین راهداری و پلیس راه تدوین شود و با شناسایی محورهای حادثه خیز، برخی نقاط با اولویت اصلاح گردد.
وی بر شتاب بخشی به روند اجرای کار در اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای استان نیز تأکید نمود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح نمود: در برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده طبس – یزد امکان دارد تصادفات یا حوادثی رخ دهد که تا رسیدن نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه، زمان زیادی صرف شود.
فرهادی متذکر شد: دهیاری‌ها موظفند در مواقع بروز بحران، تمام امکانات خود را در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار دهند تا حادثه رخ داده، هر چه سریعتر مدیریت شود.
وی اظهار داشت: با توجه به کمبود امکانات و بُعد مسافت در محورهای طبس – یزد یا نهبندان – زابل باید برای همکاری بیشتر دهیاری‌ های منطقه هماهنگی لازم انجام شود.
در این جلسه که با حضور کلیه اعضا برگزار شد، دبیر کمیسیون ایمنی راه های استان ضمن اعلام وضعیت راه ها در پی بارندگی اخیر و بررسی مصوبات جلسه قبلی، به ارائه گزارش عملکرد پرداخت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ترافیک سنگین به ویژه در مناطق روستایی، ضمن این که ایمنی این جاده‌ها را به شدت پایین می‌آورد، روند تخریب آسفالت را شتاب می بخشد .
جلال زاده اظهار داشت: در طول ۱۱ ماه گذشته، پراکندگی تصادفات جاده‌ای بیشتر در ورودی‌های شریانی استان بوده و میزان فوتی های ناشی از تصادفات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک برون شهری اقدامات مؤثری صورت گرفته که از آن جمله می توان برنامه راهبران را نام برد که به صورت رادیویی و تلویزیونی، تهیه و پخش می شود.
رئیس پلیس راه استان نیز در ادامه از اقدامات دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در ۱۱ ماه گذشته گفت و خاطرنشان کرد: کمتر شدن ترددها به جهت محدودیت‌ های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش آمار نسبی تلفات جاده‌ای را در استان به همراه داشته است.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای استان در محدوده بیرجند و به ویژه در راه‌های روستایی این شهرستان رخ داده، افزود: ۵۲ درصد تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی است که در برخی پایگاه‌های پلیس این میزان از نُرم میانگین استانی نیز بالاتر می باشد.
وی اظهار داشت: ۷۰ درصد تصادفات در بازه زمانی ۸ صبح تا ۸ شب اتفاق می‌افتد چرا که بیشترین تردد‌ها در این ۱۲ ساعت انجام می شود.
به گفته وی؛ بیشترین علل تصادفات، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه ثبت شده است.
رئیس پلیس راه استان با تأکید بر اینکه عامل اصلی اغلب حوادث رانندگی، سرعت است، عنوان کرد: بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، خودروهای سواری هستند اما در مابقی موارد هم تصادف زیاد داریم.
به گفته سرهنگ رضایی؛ ۱۳ درصد تصادفات را کامیون های کشنده به خود اختصاص داده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز