مربی بدن سازی بانوان در گفتگو با برنا :

قالب ماده تشکیل دهنده دارو های غیر مجاز لاغری«آمفتامین» است

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۱:۴۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۴۴۰۴
قالب ماده تشکیل دهنده دارو های غیر مجاز لاغری«آمفتامین» است
مربی بدن سازی بانوان گفت : عجله برخی از زنان در رسیدن به تناســب اندام موجب سوء استفاده فرصت طلبان در این رشته شده است . 

به گزارش برنا از اراک، فائزه قنات در گفت وگــو با برنا  افزود : متاســفانه برخی از بانوان در فاصله چند ماه مانده به ایــام نوروز یا پیش رو داشــتن مهمانی ویژه ، به باشگاه های بند ســازی مراجعه می کنند و از مربیان در خواســت دارند تا آنها را با وزن ایده آل شان برسانند. اتفاقی غیر ممکن که در این میان افرادی سود جو با به خطر انداختن جان مردم اقدام به فروش داروهای غیر مجاز می کنند.

قنــات در ادامه گفت : این داروهــا که با تبلیغات سوء در شــبکه های اجتماعی و رسانه های خارج از کشوردر بین بانوان حسابی پر رنگ شده است؛ به اســم داروی گیاهی در برخی از عطاری ها به فروش می رســد.این درحالی است که متاسفانه ورزشکاران ندانســته ماده مخدر استفاده کرده و به محض استفاده آسیب های جبران ناپذیری را دچار می شوند.

این بانوی ورزشکار در مورد مواد تشکیل دهنده این داروها گفت: تنوع این نوع داروها شناسایی آنها را با مشکل مواجه کرده اما قالب ماده تشکیل دهنده دارو های غیر مجازآمفتامین است.

وی در مــورد نظارت در این حوزه اظهارداشــت: بازرسی ها و نظارت ها در باشگاه ها به طور مداوم از ســوی هئیت و اداره کل ورزش و جوانان انجام می شــود؛ اما ســودجویان اغلب این داروها را یا به صورت مخفیانه و یا بیرون از محیط باشــگاه عرضه می کنند.

قنات به تعطیلی چند ماهه ســالن های ورزشی اشــاره کرد و گفت : پس از شــیوع کرونا یکی از اقشاری که آســیب جدی به آنها وارد شد باشگاه داران و ورزشــکاران بودند، اتفاقی که عالوه بر زیان مالی از نظر جســمانی نیز ورزشکاران را با مشکل رو به رو کرد.

وی افزود: متاســفانه در جریــان این تعطیلی ها بسیاری از باشــگاه ها مجبور شدند برای جبران خسارت خود اقدام به فروش وسایل سالن های خود کنند. در این میان مربیان نیز که از داشتن بیمه و قرارداد محکم مصوب وزارت کار محروم بودند؛ شرایط دشواری را پشت سر گذاشتند.

قنات در خصوص شرایط فعلی رشته بدن سازی اظهار داشت : خوشبختانه با پیگیری های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون باشگاه های ورزشی در گروه ۲ شغلی قرار گرفتند و فعالیت آنها بجز در شرایط حاد بالمانع است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز