سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

لزوم توجه به اصل مناسب سازی معابر و ساختمان ها در سطح استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۸:۵۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۵۴۲۹
لزوم توجه به اصل مناسب سازی معابر و ساختمان ها در سطح استان
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توجه به اصل مناسب سازی معابر و ساختمان ها در سطح استان تأکید کرد.

خراسان جنوبی؛ محمد فرهادی با بیان این مطلب در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات خوبی درخصوص مناسب سازی معابر و ساختمان ها در سطح استان انجام شده اما هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.
به گفته وی؛ همه افراد جامعه حق دارند از تمامی امکانات موجود، به صورت مساوی استفاده کنند.
وی جامعه معلولین کشور را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول معلولینی هستند که به صورت خدادادی دچار نقص عضوند، دسته دوم جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدسند که با جانفشانی خود در راه آرمان های انقلاب اسلامی دچار معلولیت و نقص عضو شده اند و گروه سوم نیز افرادی هستند که در اثر حوادث به این جمع اضافه شده اند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: به غیر از گروه اول و دوم ، با بوجود آمدن هر حادثه ای امکان پیوستن ما به گروه سوم وجود دارد، لذا باید در تصمیم گیری ها خود را به جای جامعه هدف قرار داده، خودمان را در قامت یک معلول تصور کنیم.
فرهادی بر نظارت بیشتر در ساخت و سازها تأکید کرد و افزود: نظام مهندسی ساختمان باید در اجرا و نظارت ساخت و سازهای شهری دقت بیشتری داشته باشد.
وی خطاب به دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای دقیق طرح مناسب سازی گفت: دستگاه های اجرایی باید ضوابط دقیق موجود را در این زمینه عملیاتی کنند و از اجرای سوری دستورالعمل ها بپرهیزند .
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح نمود: در سال ۹۶ ضوابط و مقرارات مناسب سازی به صورت تصویری برای شهرداری ها ارسال شده که باید به صورت کامل اجرایی گردد.
فرهادی به لزوم مناسب سازی در پروژه های در حال ساخت دستگاه های اجرایی اشاره کرد و متذکر شد:دستگاه های اجرایی باید لیست کامل پروژه های خود را اعلام نمایند تا موضوع مناسب سازی در آنها رعایت گردد.
وی اظهار داشت:دستگاه های اجرایی که در جشنواره شهید رجایی امتیاز پایینی را در خصوص مناسب سازی کسب کرده اند، می بایست نسبت به بر طرف کردن نکات فنی مورد نظر اقدام نمایند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار بر لزوم ارائه پاسخ به موقع توسط دستگاه های اجرایی به درخواست های دبیرخانه ستاد مناسب سازی تأکید کرد و تصریح نمود: دستگاه های اجرایی باید در این زمینه پاسخگو باشند.
فرهادی با تأکید بر حاکم شدن نگاه مناسب سازی در مدیران استان افزود: هنوز در برخی از مدیران استان در خصوص اهمیت مناسب سازی باور و نگاه خاصی دیده نمی شود که باید این نگاه اصلاح گردد.
وی با تقدیر از اقدامات شبکه استانی خاوران گفت: شبکه استانی خاوران در زمینه فرهنگ سازی مناسب سازی، گام های بلندی را برداشته و اقدامات خوبی انجام داده ،اما بر اساس ماده ۲۱ قانون باید ۵ ساعت در هفته در خصوص معلولین برنامه سازی صورت گیرد که می بایست یک ساعت آن به مناسب سازی اختصاص یابد.
فرهادی به تعداد جمعیت ناشنوایان استان اشاره کرد و خاطرنشان نمود: با توجه به اینکه استان، مقام اول آمار جمعیتی ناشنوایان را در سطح کشور دارد، باید با توجه به ماده ۲۱ قانون در برنامه های تولیدی از مترجم زبان اشاره نیز استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز