مهار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۹:۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۵۴۳۱
مهار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی
پس از گذشت ۲۱ روز از شناسایی آخرین کانون آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی، مهار ویروس در استان اعلام شد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مهار ویروس به این معنی نیست که ویروس در استان وجود ندارد بلکه ممکن است به دلیل وجود پرندگان مهاجر ،ویروس بین پرندگان در استان سرگردان باشد ولی با تلاش شبانه روزی کارکنان دامپزشکی پس از ۲۱ روز می‌توانیم عملیات مهار و مخروبه سازی ویروس را اعلام کنیم.
 
 
اصغرزاده با بیان اینکه ۲۳ کانون آنفلوانزا در  استان طی دو ماه گذشته شناسایی شد، افزود: در این خصوص ۸۰۶ هزار قطعه در ۱۰ واحد تخمگذار، ۲۷۰ هزار قطعه در ۹ واحد گوشتی، ۱۰۵ هزار قطعه در یک واحد مرغ مادر، دو هزار و ۹۰ قطعه در یک واحد بوقلمون و ۲۵ قطعه در یک واحد شترمرغ معدوم شد. 
 
وی با اشاره به اینکه واحد‌های آلوده برای برگشت به تولید باید پس از معدوم سازی و ضدعفونی سالن‌ های آنها، ۴۲ روز، گذشته باشد، گفت: بااتمام قرنطینه واحد‌ها می‌توانند به چرخه تولید برگردند.

مدیرکل دامپزشکی استان میزان مصرف تخم مرغ مردم استان را ۲۰ تا ۲۵ تن و مرغ گوشتی را ۳۰ تا ۵۰ تن اعلام کرد و گفت:  ضدعفونی کردن سالن ها، بیمه کردن واحدها و پرهیز از حمل و نقل غیرمجاز از موارد اجباری در تولید مرغ و تخم مرغ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز