سید علی آقازاده:

تقویت فضای سبز استان راهبردی اولویت‌دار است

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۶۹۷۲
تقویت فضای سبز استان راهبردی اولویت‌دار است
استاندار مرکزی گفت: تقویت فضای سبز این استان راهبردی اولویت‌دار است و تدابیر لازم به‌منظور درختکاری در طول هفته منابع طبیعی اندیشیده شده است.

به گزارش برنا  از اراک، سید علی آقازاده  در آیین درختکاری باغ موزه دفاع مقدس اراک، افزود: کلانشهر اراک به لحاظ منابع گایه از جمله هوا با آلایندگی مواجه است بنابراین در هفته منابع طبیعی برای شهرهای مختلف استان به‌ویژه در کلانشهر اراک افزایش سرانه فضای سبز تدارک شده است.
وی بیان کرد: بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه دره گردو اراک با حضور وزیر جهاد کشاورزی ۱۶ اسفندماه جاری یکی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد:  اقدامات مهمی در ذخیره نزولات جوی و مخازن  ۲ هزار متر مکعبی آب در دره گردو انجام شده که در هفته منابع طبیعی و درختکاری به به بهره‌برداری می‌رسد و در طول تابستان برای آبیاری ۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه استفاده می‌شود.
آقازاده تصریح کرد: در هفته درختکاری همزمان با بهره‌برداری از این طرح، شروع عملیات کاشت یک هزار هکتار دیگر جنگل‌کاری در اطراف شهر اراک با وزارت نفت، استانداری مرکزی، منابع طبیعی و سایر بخش‌ها انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: انتظار است در هفته درختکاری هر شهروند استان مرکزی به‌ویژه شهروندان اراکی یک نهال بکارند و در این راستا رسانه‌ها تلاش مضاعفی به کار گیرند.
استاندار مرکزی افزود: توزیع ۲ میلیون نهال از سوی منابع طبیعی استان از دیگر برنامه‌های ارزشمند تدارک شده برای ایام درختکاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز