بنیاد شهید پیگیر مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سی سخت باشد/دستگاه‌های اجرایی در زمینه مستندسازی فرهنگ ایثار و شهادت ضعیف عمل می‌کنند‌

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۰۸:۳۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۸۲۰۷
بنیاد شهید پیگیر مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سی سخت باشد/دستگاه‌های اجرایی در زمینه مستندسازی فرهنگ ایثار و شهادت ضعیف عمل می‌کنند‌
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به ظرفیت های مختلف استان برای پیشبرد ارزش های دفاع مقدس گفت: بنیاد شهید پیگیر مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سی سخت باشد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ امیرعباس آسمند در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ادارات استان در زمینه مستند سازی ضعیف عمل می‌کنند و اقداماتی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران انجام می‌شود ثبت و گزارش گیری نمی‌شود.

وی تصریح کرد: موزه دفاع مقدس به عنوان یک مطالبه از مدیران درخواست شود تا برنامه‌های فرهنگی ایثارگران در این مکان در صورت نیاز برگزار شود.

عطایی مدیر امور ایثارگران سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: ثبت کارت ایثار  شامل افرادی می‌شود که بیش از 45 روز در مناطق جنگی حضور داشته‌اند و از ابتدای سال آینده بالای 6 ماه حضور که هیچگونه شغلی هستند از حقوق و مزایای مشخص شده در قانون بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهدا را می‌توان در مسیر زندگی الگو قرار داد، اظهار داشت: دفتر امور زنان و خانواده برنامه‌های خوبی را برای ارج نهادن به مقام شهدا برگزار کرده است.

نادیا صداقت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برگزاری کنگره 17 هزار زن شهیده، آزاده و جانباز را تحت عنوان فرشتگان تاریخ‌‍‍‌ساز است که با همکاری دفتر زنان و خانواده ریاست جمهوری در دستور کار برگزاری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سه شهیده در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در مکاتبه‌ای با فرمانداران سه شهرستان گچساران، چرام و کهگیلویه درخواست شد مکانی به نام این سه شهید زن نام‌گذاری شود و  در هر سه شهرستان این کار صورت گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان در این نشست به ظرفیت های مختلف استان برای پیشبرد ارزش های دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: آموزش و پرورش مخاطب مهمی دارد و دستگاه مادر و اثر گذار است، بنابراین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس در بستر شاد کفایت نمی کند.

صفایی در ادامه به آموزش های تئوری آموزش و پرورش اشاره کرد و اینکه در کنار ان مهارت های فنی و حرفه ای گنجانده شد، گفت: با نگاه مستند سازی و گزارش کار به مقوله دفاع مقدس نگاه نشود.

وی در ادامه به جشنواره اسوه های صبر و اینکه تجمعی بدون تجمع ستاد کرونا صورت نگیرد، گفت: برنامه ها در حوزه دفاع مقدس با هماهنگی ستاد کرونا باشد تا برنامه ها تحت شعاع قرار نگیرد.

وی به تدوین دانش نامه دفاع مقدس و اینکه از ظرفیت دانشگاه یاسوج استفاده شود، گفت:  روز جانباز و روز شهید را در پیش رو داریم و باید با  برنامه ریزی ها از افراد و اشخاص تجلیل صورت  گیرد  و گزارش آن داده شود.

صفایی در ادامه به انتصاب فرزندان ایثارگر و شهدا در استانداری اشاره داشت و گفت: بنیاد شهید در کنار تلاش ها در سی سخت مجددا وضعیت خانواده های شهید و جانباز و ایثارگر را در شهر سی سخت پیگیری داشته باشند.

داربام در این جلسه با بیان اینکه در دولت ۴۷ هزار  و ۸۰۰ سرکشی به خانواده شهدا صورت گرفته  و استانداری استان بالای ۳ هزار سرکشی داشته است، گفت: برنامه سال جاری بحث چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود که توسط دستگاه اجرایی دنبال شد

وی با بیان اینکه تعامل های اجرایی با نیروهای نظامی و انتظامی در حوزه ایثارگران وجود دارد, گفت: در پست ها همطرازی، تبدیل وضعیت همسران و فرزندان ایثارگران، مالیات با حداقل ۱۲ ماه سابقه، معافیت ۳۰ درصد شهریه، ادامه خدمت تا ۳۵ سال رزمندگان، ماباالتفاوت  سوابق بیمه ای رزمندگان در دولت فعلی پیگیری شد.

داربام به خدمات مسکن  فرزندان جانبازان  موتفی که پیشنهاد شده است، گفت: بحث انتقال فرزندان ایثارگر که محدودیت ۲۵ درصد داشته و حذف شد پرداخت و گفت آنها به زادگاه ها خود انتقال داده خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز