ثبت بیش از ۲ هزار واحد تخریبی شهری در سی سخت/آوار برداری با قدرت و سرعت پیش می رود

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۰۸:۳۹:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۸۲۰۹
ثبت بیش از ۲ هزار واحد تخریبی شهری در سی سخت/آوار برداری با قدرت و سرعت پیش می رود
فرماندار دنا با بیان اینکه ۴۰ درصد از آوار برداری های در شهر زلزله زده سی سخت انجام شده است گفت: ۱۰۹ دستگاه ماشین الات سنگین در این شهر در حال کار هستند که تا هفته آینده ۵۰ دستگاه نیز به آنها افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛عبد الحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا در خصوص آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی سخت گفت: تا این لحظه بیش از چهار هزارو ۸۵۰تخته چادر در شهر سی سخت توزیع و همچنین وسایل گرمایشی نیز در حد توان بین مردم تحویل داده شده است .

وی با بیان اینکه کمتر خانه ای در شهر سی سخت می توان یافت که سیستم گرمایشی نداشته باشد افزود: با توجه به بارش باران پلاستیک و  فوم نیز در اختیار زلزله زدگان قرار داده می شود.

فرماندار شهرستان دنا تصریح کرد: در بحث کانکس دولت با توجه به تجربه کرمانشاه رویه را تغییر  داده  و عنوان شده به جای تحویل کانکس ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض به ساکنین منازل تخریبی و غیر قابل سکونت داده می شود تا این افرد بتواند با این پول منزلی برای خانواده خود اجاره کند.

پناهی در ادامه گفت: ستاد فرمان امام خمینی(ره) 100 عدد کانکس ۹ متری به ما تحویل داد که ما نیز این کانکس ها را به روشنایی و موکت تجهیز و به خانواده های که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد یا بنیاد شهید هستند با اولویت های که خود این ارگان ها اعلام می کنند تحویل می دهیم .

وی همچنین از تحویل کانکس به ۲۵ خانوار دارای شرایط اعلام شده خبر داد و ابراز داشت: این کانکس ها به صورت کمپی در دو قسمت شهر قرار گرفته اند.

فرماندار دنا در خصوص ساماندهی و نیاز شهر به سرویس های بهداشتی عمومی گفت؛ برای این موضوع یک کانکس بزرگ سرویس بهداشتی عمومی در مرکز شهر نصب و سرویس های عمومی نیز ساماندهی شده است.

پناهی با اشاره به سرعت در آوار برداری واحد های تخریب شده شهر سی سخت در زلزله اخیر گفت: در موقعیت زمانی کنونی ۱۰۰ واحد منزل مسکونی در شهر سی سخت در حال آوار برداری و کار آوار برداری 40 واحد  در روز های گذشته به اتمام رسیده است .

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۹دستگاه ماشین الات در شهر زلزله زده سی سخت در حال کار آوار برداری هستند که شهر را به سه قسمت تقسیم و هر قسمت نیز 5 ناظر دارد.

وی همچنین قرار است ۵۰ دستگاه ماشین الات سنگین دیگر نیز برسد که ما  در حال برنامه ریزی برای محل اسکان آنها هستیم.

فرماندار دنا از تشکیل دو هزارو ۳۴۹ پرونده خبر داد و گفت: در سطح شهر سی سخت بیش از دو هزار و ۶۳۵واحد تخریبی و شهری ثبت در سامانه شده که  اینها باید مجددا مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در خصوص میزان واحد های خسارت دیده در روستا ها شهرستان دنا نیز گفت: در شهر پاتاوه نیز ۸۰ واحد مسکونی آسیب دیده است که در مجموع تعداد و احد های روستایی خسارت دیده بیش از ۶۵۱ واحد جهت بازسازی ثبت در سامانه شده است.

پناهی در پایان در خصوص هتل گردشگری دال دنا نیز گفت:  برای دال دنا نیز اعلام خسارت شده  که این موضوع را نیز ما به مقامات مربوطه ارسال و در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز